Az már korábban biztos volt, hogy új szabályok rengetege ide vagy oda, a mezőny ezúttal is csak nyolc napot fog kapni arra, hogy pályán próbálgathassák autóikat a szezonkezdet előtt. Ezt két négynapos periódusra bontották fel, amelyek így február 27. és március 2., valamint március 7. és március 10. között zajlanak majd.
A csapatok között korábban szóba került Barcelona mellett Valencia, Jerez és a portugáliai Estoril használata is, a Pirelli pedig amellett kampányolt, hogy egy melegebb helyszínre, lehetőleg a Közel-Keletre is szervezzenek egy gyakorlást, ahol reprezentatívabb hőmérsékleti értékek mellett gyűjthetnének adatokat.
Végül azonban a legkézenfekvőbb, és bizonyára a legkevésbé izgalmas megoldás született, a csapatok ugyanis úgy határoztak, hogy az idei évhez hasonlóan 2017-ben is az e tekintetben egy évtizede a legnépszerűbb helyszínen, a Circuit de Barcelona-Catalunyában tartják mindkét téli - vagy inkább már kora tavaszi - teszthetet.
Ezt megelőzően persze mindenkinek lesz lehetősége korlátozott körülmények mellett bejáratni az autóját, amivel sokan élnek is az utóbbi időben. Emellett még nem lehet kizárni, hogy a Pirellinek sikerül majd tető alá hoznia egy vizes pályás tesztet is, ám ebben akadályt jelent, hogy az új autók aligha lesznek készen az első barcelonai bevetés előtt, a március 26-i szezonnyitóig pedig már aligha lehetne majd ilyet beékelni a menetrendbe.