DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Alonso szerint az F1-nek a fociról kellene példát vennie

Az F1-ben évről-évre történnek szabályváltozások, míg a fociban a legkisebb módosítást is óriási vita kíséri - a spanyol úgy véli, hogy kedvenc sportját kellene követni ezen a téren.

Fernando Alonso elismeri, hogy a jelenlegi technikai szabályzat nem hozza annyira lázba, mint azok, amelyek a 2000-es évek közepén uralták az F1-et - sőt, nemrég úgy nyilatkozott, hogy ha a 2017-es módosítások nem váltják be a hozzájuk fűzött reményeket, hátat fog fordítani a száguldó cirkusznak. Véleménye szerint a sportág gyakran „régen jobb volt”-szindrómában szenved, és úgy gondolja, sokkal hasznosabb lenne, ha a szabályalkotók tradicionálisabban kezelnék a változásokat. „Néha olyan dolgokon akarunk változtatni, melyek alapvetően jók” - idézte Alonsót a Motorsport.com.



„Nézzük meg a futballt: hány mérkőzés végződik 0-0-ra? Sokszor nagyon unalmasak a meccsek, mégsem változtatják meg a tizenhatost, vagy nem tesznek be két kapust, esetleg egyet sem. Nem változtatnak minden héten, egyszerűen azért, mert ez a sport sajátja. Úgy vélem, fantasztikus éránk volt a V10-esekkel és a V8-asokkal, néha viszont fejleszteni kellett a biztonságot, és történtek is előrelépések ezen a téren. De úgy tűnik, mindig visszasírjuk azokat a dolgokat, melyek néhány évvel ezelőtt voltak a sportágban.”

Alonso aláhúzza, hogy a jelenlegi turbóéra izgalom szempontjából tényleg az előző időszak mögött kullog, mindazonáltal felhívja a figyelmet arra is, hogy nem kell rózsaszín szemüvegen keresztül nosztalgiázni. „Még mindig nagyon szeretem az autókat, a sportot, szeretek itt lenni. De hogy őszinte legyek, izgalom és show szempontjából a turbómotorok bevezetése óta kicsit rosszabb lett a helyzet. Ott van a hanghatás, a köridők, az üzemanyaggal és az abroncsokkal történő spórolás - kevésbé izgalmas vezetni ezeket az autókat.”

„Nem annyira erőteljes és lenyűgöző, mint mondjuk 2004-ben és 2003-ban a V10-es motorokkal. Emlékszem az első tesztemre, 60-70 kör után teljesen elfáradtam. Még éjszaka is mozgott zakatolt a fejem, akkora erőhatás érte a nyakamat, nem tudtam vízszintesen aludni sem. Most valaki megfutja első tesztjét, és simán teljesít 160 kört. Szabály- és politikai változások is jöttek, melyek szintén nem segítettek. Úgy érezzük, hogy hiányzik a kiegyensúlyozottság. Ugyanez a helyzet a rádiózással is: előbb csak félig, majd semmi, aztán vissza a normális kerékvágásba. Máshol is ez van, egy körforgás az egész, ez pedig mindenki számára zavaró” - tette hozzá a spanyol.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: