DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Miért vonzódik a Renault az orosz pilótákhoz?

Az F1 környékén az utóbbi időben megjelent orosz pilóták mindegyike ilyen-olyan módon egy a Renault-val kapcsolatban álló csapatnál köt ki, ami talán nem is véletlen. Jövőre érkezhet is a következő?

A 2017-es pilótafelállást illetően jelenleg a Renault-nál az egyik legnagyobb a bizonytalanság, hiszen jelöltek, a csapattal szóba hozott nevek már akadnak szép számmal, de még senki nem tudja, végül milyen szempontok alapján fognak dönteni a franciák.

Dppi_00116004_110



Az enstone-i alakulat tesztpilótájának, a GP2 pontversenyében a hockenheimi hétvége alatt a nyolcadik helyről az élre ugró Szergej Szirotkinnak jó esélyei lehetnek arra, hogy újoncként megkapja a versenyzési lehetőséget, legalábbis ezt mondja megalapozott indokkal a versenyző apja, az üzletember Oleg Szirotkin.

„A GP2 az utolsó lépcsőfokot jelenti a Formula-1 előtt, és a saját, valamint a fejlődését segítő SMP Racing erőfeszítéseinek köszönheti, hogy ide eljutott. Ami a Renault-val való szerepvállalást illeti, Szergejre vár még néhány teszt, és tárgyalunk a csapattal egy versenyzői ülés lehetőségéről” - beszélt a jövő évi tervekről az apa, utalva arra, hogy a legrangosabb utánpótlás-széria megnyerése után már az F1 a következő logikus lépés.

„A cél, hogy legalább az első három között végezzen a GP2 összesítésében, de a legjobb a győzelem lenne. Az orosz piac nagyon fontos a Renault számára, így egy orosz pilóta jelenléte szerintem jól jönne nekik.”

Ez az utolsó mondat pedig valóban elgondolkodtató, hiszen visszatekintve szembetűnik, hogy az F1-ben eddig megfordult orosz pilóták is valahogy mindig a Renault-hoz kötődtek. Vitalij Petrov 2010-ben a gyári csapatnál debütált, Danyiil Kvjat pedig a szintén Renault-partner Red Bull család tagjaként került az F1-be.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: