Kolbert Márió, a Formula Junior sorozat szerzője 14 éves, a Formula-1-et 2008 óta követi, eddig pedig egy időmérőt és futamot sem hagyott ki. Összefoglaló cikkeiben feleleveníti az egyes versenyek eseményeit, és értékeli a legfontosabb pillanatokat.
Időmérő
A Q1-ben az izgalmakat Pascal Werhlein hozta, mivel majdnem bejutott a Q2-be, rajta kívül még Ericsson, Nasr, Haryanto, Kvjat és Magnussen esett ki. A Q2-nek is szinte papírforma alapján lett vége, Palmer, Grosjean, Alonso, Sainz, Button, és Gutierrez búcsúztak. Az időmérőt Rosberg nyerte, mögötte 103 ezreddel Hamilton végzett, a harmadik Ricciardo lett.
Futam
A rajtot hihetetlen jól kapta el Hamilton és Verstappen, Rosberg nagyon beragadt. A hatos kanyarban Palmer találta el Massát hátulról. A 29. körben a visszafordítóban Rosberg nem hagyott helyet a fiatal Red Bull pilótának, nem sokkal később a német versenyző kapott az incidensért egy 5 másodperces büntetést, amit a 45. körben töltött le, de nem 5 másodpercet állt, hanem 8-at. A 38. körben Massa kényszerült kiállni a versenyből. A 61. körben Nasr autója adta meg magát, pont a boxbejárat előtt. A 67 körös futamot Lewis Hamilton nyerte, mögötte a 100. versenyét ünneplő Ricciardo végzett, a dobogó harmadik fokára az ausztrál csapattársa fért fel. Ezt a futamot a 10-ből 7 pontra értékelem.
Csapatok értékelése
Mercedes (415 pont): Rosberg hihetetlen tempóval menetelt a szabadedzéseken és az időmérőn, sehol nem talált legyőzőre, kivéve a futamon, a rajt után visszaesett a negyedik helyre, ahonnan nem tudott feljebb jönni. Rosberg büntetését teljesen igazságosnak érzem, ezt már másodszor csinálta. Rosberg teljesen más íveken autózik, mint kellene! Hamilton pedig tökéletes futamot futott. A brit pilóta előnye immár 19 pont.
Red Bull (256 pont): A szezonban először ők a másodikak a bajnokságban, megelőzték a Ferrarit. Teljes mértékben látszik, hogy a Red Bull a Mercedes első számú kihívója. Verstappen nagyon jól kapta el a rajtot, ám a csapat utasítására Ricciardo lett a második.
Ferrari (242 pont): Most hogy elvesztették James Allison technikai igazgatót, vissza fog esni a csapat teljesítménye, igaz ez nem most fog igazán meglátszani, hanem majd a következő szezonban.
Williams (96 pont): Nagyon nem feküdt nekik ez a pálya, Massa kiállni kényszerült, Bottas pedig a 9. helyen végzett.
Force India (81 pont): Nagyon fejlődik a csapat, és már csak 15 pont a különbség a Williamshez képest, 2-3 futam múlva már ők lesznek a negyedikek a bajnokságban.
Toro Rosso (45 pont): Egyenlő teljesítményt mutattak a pilóták, 14-15. helyen értek célba Sainz-Kvjat sorrendben.
McLaren (42 pont): Nagyon fejlődik a csapat, egyre gyakoribbak a pontszerzések. Igaz, ezen a futamon csak Button szerzett pontot, mert a 8. lett, Alonso a 12. helyen végzett.
Haas (28 pont): Ugyanazon a szinten van a csapat, mint az előző futamokon, 11. és 13. lettek.
Renault (6 pont): Az időmérőn úgy látszott, hatalmasat fejlődött a csapat, viszont a futamon estek vissza folyamatosan, 16. és 19. helyen végeztek.
Manor (1 pont): A Q1-ben úgy lehetett látni, hogy Werhlein be tud jutni a Q2-be, de a 18. helyen kvalifikálta magát. A futamon mindössze egy helyet tudott javítani, Haryanto a 20. lett.
Sauber (0 pont): Most hogy megvették a csapatot, egy kicsit fellélegezhetnek, Nasr kiesett, Ericsson a 18. lett.
Statisztika
Ez volt Ricciardo 100. versenyhétvégéje, ezzel ő a 4. ausztrál, aki átlépte a 100-at
Nico Rosberg 2 büntetőpontot kapott a Verstappennel való ütközés okozása miatt, ezzel már 4 büntetőpontja van