A Haast irányító Steiner személyében újabb csapatvezető állt be azok sorába, akik a Brit Nagydíj és Nico Rosberg esetét követően megkérdőjelezték a rádiós kommunikáció korlátozásának jelenlegi formáját, vagy egyáltalán a létjogosultságát. A történtek után a többség úgy látja, hogy enyhíteni kellene a szorításon, hiszen a technikai problémák észrevétele és megoldása nem a versenyzők feladata kellene, hogy legyen vezetés közben. De egyelőre senki nem tudja, hogyan kellene megfogalmazni az ehhez kapcsolódó szabályokat, hogy azok egyértelműen szóljanak és ne tartalmazzanak kibúvókat.
További bizonytalanságot jelent, hogy a rádiós szigorítások kritériumai még jelenleg sem részei az F1 sportszabályzatának, azokat csupán ajánlásként, iránymutatásként kapják meg a csapatok Charlie Whitingtól, ami csak tovább nehezíti annak megítélését, hogy adott esetben szabályosak voltak-e a rádióban elhangzottak. Ezen a helyzeten kellene nagyon gyorsan változtatni Steiner szerint is.
„Szerintem az egészben a legnagyobb nehézség azt eldönteni, hogy mi számít szabályosnak és mi nem. A határvonal egyáltalán nem tiszta. Jelenleg amikor a versenymérnökök mondanának valamit a pilótáknak, előtte mindig hozzám fordulnak és megkérdezik, hogy ezt elmondhatják-e egyáltalán. És én se igazán tudom. Teljes a bizonytalanság. Szerintem jobban konkretizálnunk kellene a dolgokat” - mondta a Haas csapatvezetője.
„De hogyan is lehetne megszabni, hogy mit is mondhatunk, vagy kiszűrni a kódolt üzeneteket? Meggyanúsíthatnak és megbüntethetnek minket kódolt kommunikáció miatt akkor is, ha nem is teszünk ilyet. Örülök, hogy nem én vagyok az a személy, akinek ezeket a szabályokat meg kell fogalmaznia.”
„Az is felmerült, hogy teljesen be kellene tiltani a rádiózást, de az sem lenne jó, mert a rajongók veszítenének vele. Ha pedig a csapatnak nincs beleszólása a versenyző stratégiájába, ha minden csak a versenyzőn múlna, az sem lenne valami sportszerű. Ez is része az egésznek. Az persze tényleg már kicsit soknak tűnik, ha az olyan dolgokat is közlik a versenyzőkkel, hogy hogyan rajtoljanak. Viszont itt van Rosberg váltóhibájának esete, ahol pedig veszélyes lett volna nem tudatni vele, hogy mellőzze az egyik fokozatot, hiszen ha mégis odakapcsol és a váltó üresbe ugrik, akkor az autó is kirepülhet a pályáról. Definiálni kellene ezeket a dolgokat, de valóban nehéz eldönteni, hogy mi helyes és mi nem.”