DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Más szelek járnak az F1 szponzorációjában

A wokingi gárda harmadik éve versenyez főszponzor nélkül, de Ron Dennis szerint ez egyáltalán nem baj, hiszen más szponzorációs modell működik a sportágban, mint néhány évvel ezelőtt.

Utoljára, a 2013-as szezon végéig, a Vodafone logói szerepeltek a McLaren F1-es autóin főszponzorként, azóta viszont kisebb támogatókkal próbálja meg magát felvértezni a wokingi alakulat. A tavalyi, történelmi mélypont után több helyen cikkeztek arról, hogy a csapat nem hogy erősödne anyagilag, hanem inkább gyengül, ezért égető szükség lenne egy új főtámogatóra. Ilyen viszont nem érkezett, helyette több, kisebb szponzor - legutóbb a Michael Kors brit divatcég.



„A szponzorációs modell évről évre változik, régebben pedig az volt a szokás, hogy egy domináns márka kisajátította az egész autót” - idézi az F1-es újságíró, James Allen weboldala Ron Dennist, a McLaren vezérigazgatóját. A bevételnek legalább akkorának kell lennie, mint a működésre fordított költségnek, az összegek pedig folyamatosan emelkedtek a Forma-1-ben.”

„Amikor arról van szó, hogyan finanszírozzuk a versenyzést, az egész olyan drága lett, hogy többé nem tudja egy cég magában vállalni. Mi azt az utat követtük, hogy több hasonló termékkel álltunk elő, melyek kényelmesen elférnek egymás mellett. Az egyes márkákkal hosszú távra tervezünk, és nem az célunk, hogy egy cég logója domináns legyen az autón, miközben rövid távra szerződünk le velük” - tette hozzá Dennis.

A vezérigazgató ezután kitért a Michael Korsszal kötött partnerkapcsolatra is. „Egy olyan divatmárkát kerestünk, mely hasonló értékekkel rendelkezik, mint mi. Megtiszteltetés, hogy a Michael Kors neve ott lehet az autónkon. Csínján kell bánni az ígéretekkel, viszont túl kell teljesítenünk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: