A két F1-es edzés közé tervezett GP2-es időmérőt meg sem rendezték, miután a Formula-1-es csapatok és a Pirelli komoly vágásokat vettek észre a garázsba visszatérő autók abroncsain, és ezt jelentették is az FIA-nak. A pályavizsgálatra induló Charlie Whiting megállapította, hogy a 6-os és a 12-es kanyar kerékvetői valóban veszélyesek, hiszen azokból kimozdultak a rögzítésükre szolgáló csavarok, és ezek okozták a gumikon az igencsak mély sérüléseket - amelyeken ennek ellenére egyetlen defekt sem jelentkezett az edzés során.
A GP2-es időmérőt átütemezték a második F1-es edzés utánra, bár egy ideig az is kérdéses volt, hogy a királykategória mezőnye pályára léphet-e az elhúzódó javítások miatt. Whiting aztán pár perccel a tervezett kezdés előtt megerősítette, hogy a munkával végeztek, a pálya ismét biztonságos, és készen áll arra, hogy a Formula-1-es autók késlekedés nélkül megkezdhessék a második gyakorlást.
A Motorsportnak eközben Hermann Tilke, a bakui pálya főtervezője beszélt a problémáról, amit szerinte az okozott, hogy oda nem illő járművek hajtottak keresztül a kerékvetőkön a nap folyamán.
„A csavarok lazultak meg. Ugyanazt a dizájnt használtuk a kerékvetőkhöz, mint Szingapúrban, s a lyukakba pontosan beleillenek a csavarok” - mondta Tilke. „A problémát az okozhatta, hogy a pályabírókat szállító buszok mind keresztülhajtottak rajtuk ma reggel. A kerékvetőket azonban nem ekkora súlyú járművekhez terveztük. Jelenleg azonban még nem tudjuk, hogy miért történt, ami történt.”