Paul Hembery már tavaly tényként kezelte a dolgot, aztán Bernie Ecclestone is megerősítette, hamarosan pedig már el is kezdett dolgozni a Pirelli a csapatokkal az új, 2017-es abroncsok kifejlesztésén. Mindenki számára egyértelmű volt, hogy az olasz gumicég a következő három évre is a Formula-1 kizárólagos beszállítója marad, hiszen ha a legkisebb bizonytalanság is felmerült volna ezt illetően, nem vágtak volna bele a szélesebb gumik költséges kifejlesztésébe.
Mégis, csak most adta ki hivatalos közleményben a Pirelli, hogy bizony szerződést kötöttek az FIA-val, és 2017-2019 között egy harmadik hároméves periódusra is az F1-gyel maradnak. Mint a cég sportigazgatója korábban utalt rá, a véglegesítést különféle jogi részletek egyeztetése hátráltatta, de a gyakorlatban már legalább fél éve semmi kétség nem volt a folytatást illetően.
A Pirelli most ismét megerősítette, hogy a 2017-es abroncsok pályán való tesztelése két szakaszban zajlik majd. Az első, amely során 2014-es vagy annál korábbi autókon használnak jelenlegi méretű, de új felépítésű és keverékű abroncsokat, már meg is kezdődött, amiben a Ferrari, a Red Bull és a Mercedes segédkezik nekik. A második szakasz várhatóan augusztusban veszi kezdetét, amely során 2015-ös modellekre raknak majd fel 2017-es paraméterekkel rendelkező, szélesebb abroncsokat - ezek pályatesztjére 25 napot kapott a cég az F1 sportszabályzatának módosítása révén.