A Kanadai Nagydíj hétvégéjén jelentették be, hogy a Heineken négy és fél évre szóló szponzori támogatást kötött a Forma-1-gyel, logói pedig már Montrealban feltűntek a pálya szélén, és a dobogón is. A hollandok a sportág hivatalos sörpartnerei lesznek a szerződés időtartama alatt, a szeptemberi Olasz Nagydíjon pedig névadóként is ott lesznek majd, de itt nem áll meg az élet: hírek szerint két csapattal tárgyalnak.
„Nem kötünk valós szponzori szerződést egy csapattal sem, sokkal inkább az elérhetőségen lesz a hangsúly” - nyilatkozta Gianluca di Tondo, a Heineken igazgatója. „Ezt mi csapatélménynek hívjuk, és az átlag drukkert akarjuk megszólítani. Szeretnék majd néhány szerencsés rajongót bevinni a garázsba.”
„Azt akarom, hogy beszélgessenek az ott lévőkkel, ahogyan én tettem Jackie-vel (Stewart - a szerk.) Melbourne-ben, mert életre szóló élmény. Ahogyan együtt sétáltunk, belefutottunk Niki Laudába - mindig is arról álmodtam, hogy két háromszoros világbajnok áll mellettem. Hihetetlen volt, és szeretném, hogy ezt mások is megtapasztalják.”
A hírek a Red Bullt említik első számú esélyesként az együttműködésre, di Tondo viszont egy második gárdával is társulni szeretne még - a Williams (Martini), McLaren (Chandon és Johnnie Walker) és a Force India (Smirnoff és Kingfisher) kieshet a szórásból alkoholszponzoraik miatt.
„Nagyon közel vagyunk a Red Bullhoz, jól ismerjük egymást, és egy cipőben járunk, és Max Verstappen is szerepet játszhat a kapcsolatban” - mondta di Tondo. „De még egy csapatban gondolkozunk. Semmi sincsen kőbe vésve, de igen, nagyon közel állunk a Red Bullhoz.” A Heineken eltökélt célja, hogy új és fiatal közönséget szólítson meg az F1 számára, amiben komoly szerepet szánhatnak a sportág legfiatalabb pilótájának.
Az Autosport információi szerint a szóban forgó Olasz Nagydíj előtt hozhatják nyilvánosságra a két csapat nevét, di Tondo pedig elmondta, hogy miért nem akarnak olyan szerződést kötni, ahol konkrétan pénzzel támogatják a gárdákat - lévén a Heineken logói nem fognak szerepelni az autókon és a pilóták overáljain.
„Ez egy szabály, amit évekkel ezelőtt határoztunk meg a Heinekennel, mint márkával szemben. Olyan szponzorálásra koncentrálunk, ahol márkaként tudnánk értéket teremteni, így inkább külső dolgokban gondolkozunk a pilóták és autók helyett. Ott van például az UEFA Bajnokok Ligája, A Rögbi Világkupa - az eseményt támogatjuk, nem pedig csapatokat” - tette hozzá di Tondo.