DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 16. hétfő
F1

Az F1 elérheti a Bajnokok Ligája szintjét?

Ez a célja a sportág legújabb szponzorának, a Heinekennek. A sörmárka csatlakozása egy többszörös világbajnoknak köszönhető, és Monza jövőjében is fontos szerepet játszhat az egyezség.

Egy ideje pletykákból már tudni lehetett, hivatalosan azonban a Kanadai Nagydíjon jelentették be, hogy a Heineken a bajnokság támogatójaként csatlakozik a Formula-1-hez. A holland cég nagy erőket fog fektetni a pályán kívül is a sportág népszerűsítésébe. Az F1 nézettsége nagyot csökkent az elmúlt évek folyamán, a Heineken azonban komoly eredményt tűzött ki célnak – a szintén általuk szponzorált Bajnokok Ligája utolérését.

„Azt akarjuk, hogy 100 %-ban lemásoljuk a Bajnokok Ligája sikerét. Képesek lehetünk olyan naggyá tenni az F1-et, mint a BL-t?” – mondta a hivatalos bejelentésen a cég márkaigazgatója, Gianluca Di Tondo. „Az igazat megvallva így gondolom. Túl akarunk menni a versenyeken, ami rendkívül fontos. Az F1 egy olyan platform, melyet 200 millióan szeretnek. Piaci résztvevőként úgy hiszem, ennek nagy része nincs kiaknázva. Olyan dolgokat hajthatunk végre a Formula-1-gyel, mint senki korábban.”



A Bleacher Report cikkéből kiderül, hogy a megállapodás létrejöttében kulcsszerepe volt egy korábbi Formula-1-es világbajnoknak: a szponzoráció területén jártas Jackie Stewartnak, aki David Coultharddal együtt nagykövet is lesz.

„Büszkévé tesz, olyan, mint megnyerni egy versenyt, vagy igazából világbajnokságot, ha arra gondolsz, hogy te hoztad a Heinekent és Rolexet a Formula-1-be. A szponzoráció mindig is érdekelt, akkor is, mikor még a Formula-1-ben versenyeztem” – mondta a 77 éves Stewart, majd elmesélte, először ő kereste meg a céget, miután pedig érdeklődtek, kapcsolatba lépett az F1 felső vezetésével is. A teljes folyamat a bejelentésig csaknem két évig tartott, Stewart azonban meg van győződve arról, hogy a montreali sajtóesemény történelmi jelentőségű: „Úgy gondolom, ez a legnagyobb dolog, ami a Formula-1-ben történt, talán valaha, a Heineken ugyanis a pályán kívül is aktív lesz, nem csupán a pályán.”

A megállapodás egy másik fontos oldala, hogy a Heineken már idén az Olasz Nagydíj főszponzora lesz: a monzai pálya jövője hosszú ideje bizonytalan, ez a támogatás azonban Bernie Ecclestone bevallása szerint is jót tehet az esélyeknek. „Valószínűleg segíteni fog” – mondta a sportág első embere Montrealban.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: