A McLaren-Honda az elmúlt napokat mérlegeléssel töltötte, mely helyszínen vesse be már elkészült motorfejlesztéseit: végül úgy döntöttek, a módosított turbófeltöltőt, mely két fejlesztési zsetonba kerül, már Montrealba elviszik, ahol a pálya lóerőhangsúlyos volta miatt származhat előnyük belőle. Emellett a csapat üzemanyag-szállítója új keverékű versenybenzinét is Kanadára időzítette.
A motorsport.com értesülései szerint nem a több motorerő kisajtolása a cél a módosítással, hanem az, hogy sikerüljön több energiát visszanyerni a hibrid rendszerből egy körön – ez pedig szintén hozzájárul a köridő javulásához. A McLaren minden fejlesztés bevetése előtt komoly taktikai kiértékelést végez: csak olyan újdonságokra hajlandó zsetonokat áldozni, amelyek valóban időbeli gyorsulást eredményeznek.
Az Autosport lap szerint a változtatás miatt mind Fernando Alonso, mind Jenson Button autójába a harmadik turbó kerül be. A hajtáslánc minden komponenséből öt használható fel büntetés nélkül. A két zsetont elfogyasztó Honda még 12 egységgel gazdálkodhat a szezon hátralevő részében.
Érdekes, hogy a Ferrari szintén turbóját tervezte át, hogy gyorsuljon a Kanadai Nagydíjon. Ez ugyancsak két zsetonba került – ők már csak 4-gyel rendelkeznek. A Montreal előtt motort nem fejlesztő Mercedes 11, a Renault 14 egységet használhat fel az év hátralevő részében.