Az már gyakorlatilag biztosra vehető, hogy az FIA jövőre mindenképp bevezet valamiféle fejvédelmet, ám arról egyelőre nem született döntés, hogy a Mercedes-féle halót vagy a Red Bull által kifejlesztett aeroscreen kap majd zöld jelzést. Charlie Whiting nemrég elárulta, hogy legkésőbb július 1-jéig meghozzák majd a döntést, az addig rendelkezésre álló két hónapnak ugyanis elégnek kell lennie ahhoz, hogy kellőképp megvizsgálják mindkét opciót.
Természetesen Bernie Ecclestone-t is megkérdezték arról, hogy a pénteken debütált szélvédőt részesíti-e előnyben a barcelonai téli teszten látott halóval szemben, amire a Formula-1 első embere meglehetősen határozott választ adott: „Nem igazán. Egyik sem tetszik igazából.”
Persze Ecclestone nem hazudtolta meg magát: gúnyosan rámutatott egy olyan aspektusára a szélvédőnek, amely mindenképp látványosabb versenyekhez vezethet. „Rengeteg bokszkiállásunk lesz, hiszen be kell jönniük, hogy letisztítsák a szélvédőt. Ez jó lesz” – ironizált a FOM vezetője.
Ecclestone ugyanakkor már a szimulációs módszerekkel sem teljesen értett egyet: „Azon gondolkodtam, hogy úgy teszteljük ezeket, hogy van egy álló helyzetű autó, és arra lövik ki a kereket, de ha a versenyen esik le az egyik kerék, akkor mindkét autó mozgásban lesz. Szóval hogyan lehet ezt úgy szimulálni, hogy az egyik autó áll? És egyáltalán honnan tudhatod, mi fog történni a kerékkel? Ha valamit eltalál, talán eleve lepattan róla. Nem tudom.”