A 2017-es szezontól kezdve extra fejvédelem került a Formula-1-es autókra, így megakadályozva a súlyos fejsérüléssel járó baleseteket. Sokáig úgy tűnt, a Mercedes által kidolgozott halo lesz a befutó, amelyet már a barcelonai teszteken felszereltek egy autóra is, a Ferrarira. A halo külalakja miatt népszerűtlen a rajongók és sok versenyző körében.
Ezzel párhuzamosan a Red Bull is dolgozni kezdett saját fejvédő megoldásán, amely alapvetően eltér a halótól: a középen alátámasztott gyűrű helyett ez egy áttetsző műanyagból készült szélvédő, amely a kisebb törmelékkel szemben is védelmet nyújt, valamint jobb kilátást tesz lehetővé. A Red Bull olyan jó tempóval haladt a fejlesztéssel, hogy az Orosz Nagydíjra a megoldás pályára vitelét tűzték ki.
Miután a megoldás sikerrel teljesítette az FIA által felügyelt becsapódáspróbát, amely során egy kereket lőttek nagy sebességgel a fejvédőnek, elhárult az utolsó akadály is az elől, hogy Szocsiban, a pénteki első szabadedzésen felkerüljön a megoldás a Red Bullra. Az még nem dőlt el, Daniel Ricciardo vagy Danyiil Kvjat viszi pályára a megszokottól merőben eltérő külsejű autót, de az valószínű, hogy egyetlen installációs kört fognak megtenni, akárcsak a Ferrarik Barcelonában.
Egy korábbi nyilatkozatban Charlie Whiting, a Formula-1 versenyigazgatója elmondta: őt is meglepte, milyen iramban halad a Red Bull fejlesztése, így, bár korábban nem számolt vele a halo ellenében, már elképzelhetőnek tartja, hogy jövőre a Red Bull fejvédelme kerül fel a mezőny autóira.