Bernie Ecclestone az utóbbi hónapokban egy olyan rendszer bevezetése mellett kampányolt, amely az időmérő edzések végeredményének megbolygatásával olyan rajtsorrendet szülne, ahol nem a leggyorsabb autók startolnak az élről - ezzel garantálva az előzéseket és a csatákat. Az ötlet végül nem kapott elég támogatást, és a Formula-1 inkább visszatért a tavaly is használt időmérő-rendszerre. A Kínai Nagydíjon azonban a sors úgy hozta, hogy a futam elején több erős autó is a mezőny végére esett vissza, a felzárkózásuk pedig végül a valaha volt legtöbb előzéssel járó F1-es futamot eredményezte.
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint a sport igenis jó irányba indult el az idei évre életbe léptetett kisebb szabályváltozásokkal, mint a rajtok megnehezítése és a szerteágazóbb gumitaktikák, az elmúlt eseménydús futamok pedig azt igazolják, hogy az Ecclestone-féle radikális lépések nélkül is lehet némi életet csempészni a versenyek menetébe. De vajon önmagától is fennmarad ez az állapot?
„Sikeresnek mondható a gumikkal kapcsolatos újítás, mivel kicsit összekavarja a stratégiákat” - idézi Horner értékelését a crash.net. „A csapatok eltérő abroncskészlettel érkeznek meg a hétvégékre. Legalábbis az első három hétvégére ez volt elmondható, az pedig még a jövő zenéje, hogy a továbbiakban mennyire fognak egymáshoz közelíteni a taktikák.”
„De a következő futamokon mindenképpen lenyűgöző lesz nézni, milyen utat választanak majd a többiek. Érdekes volt, ahogy Kínában Rosberg az eddigiektől eltérő taktikát választott, ami most működött is számukra, viszont nem biztos, hogy a többi hétvégén is fog.”
„Szerintem a rajtolási technikát érintő változtatás is bevált, hiszen ez is nagyobb változatosságot eredményez. Persze ha gyors autók kerülnek a mezőny végére, az elkerülhetetlenül jó versenyt produkál, mi pedig minden olyan alkalommal, amikor a mezőny összekeveredik, elképzelhetjük Bernie-t, amint a következő stratégiai gyűlésen megjegyzi: ’Én megmondtam.’”