DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 25. szerda
F1

Végre a végsebességre kezd edzeni a Honda

Még a Saubert és Haast is nehezen előzte a McLaren az eddigi F1-es versenyeken, motorszállítójuk ezért a csúcssebességen igyekszik javítani. Eddig a megbízhatóság volt előtérben, egyensúlyi pontot igyekeztek találni.

A Formula-1-hez 2015-ben csatlakozó Honda teljesítménye elmaradt a várakozásoktól, és nem csupán motorerő, de megbízhatóság terén is: mindenekelőtt arra kellett összpontosítaniuk, hogy erőforrásaik ne menjenek tönkre állandóan, mielőtt a teljesítményével foglalkoztak volna. A Honda most jutott el arra a szintre, hogy az olyan finomságokon dolgozzon, mint az előzésekhez kritikus végsebesség.



„Ami a belsőégésű motort illeti, nem vagyunk olyannyira lemaradva a célunktól, de azt pontosan tudjuk, hogy a maximális motorerőnk nem elég jó” – mondta az Autosport lapnak Yusuke Hasegawa, a japán cég motorfőnöke. „Ez egy nagyon fontos pont, amelyen javítani kell, különösen a nem túl erős autók előzése miatt. Nem akarok tiszteletlen lenni, de még a Sauber és Haas megelőzésével is küszködnek. Úgy gondolom, ez a végsebességből adódik, ezért több végsebességre van szükségünk, nem kétséges.”

Egyes pletykák szerint a 2016-os erőforrás kevesebb teljesítmény leadására képes, mint az előző év végén használt. Ezt Hasegawa cáfolta, bár beismerte, nem arra hajtottak, hogy a lóerők számát növeljék, inkább egyensúlyt igyekeztek kialakítani:

„Úgy gondoltuk, nem lenne értelme, ha egyszerűen a maximális erőre törekedünk, jó egyensúlyi pontot kell találnunk a megbízhatóság és motorerő között. Nem háromkörös motorokat akarok alkotni. Az egyensúlyi pont megtalálása rendkívül fontos és nehéz munka, a maximális erőt kinyerni nem nehéz. Nem spóroltunk meg sok erőt, valójában szinte a maximum közelében járunk. Továbbra is arra fogunk törekedni, hogy még többet nyerjünk ki. Ez jelenleg közel annyi, mint az előző évben” – mondta a szakember.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: