A pilóták fejvédelmét megvalósítani hivatott úgynevezett halót a barcelonai teszteken a Ferrari próbajelleggel „elvitte egy körre”, ám a megoldást nagy vitákat kavart több szempontból is. A Red Bull azóta előállt egy másik koncepcióval, mely egy félig zárt, de felülről nyitott pilótafülke lenne, s ennek egy modelljébe az energiaitalosok ausztrál versenyzője, Daniel Ricciardo bele is ülhetett az osztrákok gyárában:
„A gyárban beszálltam egy modellbe, és gond nélkül ki tudtam szállni belőle” – oszlatta el az egyik aggályt azonnal a háromszoros futamgyőztes, majd rátért a másikra: „Ami a kilátást illeti, az is rendben volt, így ez egy kitűnő első próba volt számunkra. A működését tekintve szerintem a Red Bull megoldása a jobb, bár a Ferrariét nem vezettem, de úgy tűnt, hogy a miénk több területet fed le.”
Arra a kérdésre, hogy a két oldalsó tartóoszlop akadályozza-e a látását, Ricciardo így felelt: „Nem, mivel úgy alakították ki őket, hogy egy vonalban legyenek a tükrökkel, melyek jelenleg is kitakarnak egy részt a látóterünkből. Ezek az oszlopok pontosan egy vonalban vannak velük, szóval a jelenleginél nem jelentenek nagyobb akadályt.”
Ricciardo emellett – Buttonnal ellentétben – úgy gondolja, hogy a döntési folyamatban az FIA-nak Fernando Alonso óriási melbourne-i bukását is figyelembe kell vennie: „A kezdetektől fogva a halo mellett voltam, viszont ha Alonsónak sietve kellett volna kiszállnia a roncsból, akkor... A repülő tárgyak szempontjából most is a halo mellett állok, de ha ez egy más helyzetben kockázatot jelenthet a számunkra, akkor mindenre gondolnunk kell.”
„Csak akkor használhatjuk, ha minden létező körülmény között biztonságosabb lesz így. Ha ma kellene szavazni, hogy ellene vagy mellette, akkor jó ötletnek tartanám a bevezetését. De mivel nem a következő versenytől akarjuk bevezetni, még van időnk előállni a lehető legjobb megoldással.”