Az Ausztrál Nagydíj nagy balesete, Fernando Alonso bukása újra előtérbe hozta a 2017-től bevezetni kívánt fejvédő szerkezet, a halo ügyét: az eszköz ugyanis megakadályozhatta volna, hogy a pilóta elhagyja a gumifalnak dőlt, oldalán megállapodott autót.
„Ezt figyelembe kell vennünk és kivizsgálnunk, mert igen kis helyem maradt kimászni. Könnyen ki tudtam, de látnunk kell, megnehezítette volna-e a halo. Vizsgálatra van szükség” – nyilatkozott a balesetét követően Alonso.
A Williams műszaki szakembere, Pat Symonds egy egészen más vonatkozásra hívta fel a figyelmet, ugyanis súlyos következményekkel járhatott volna, ha a pilóta sisakja a baleset folyamán nagy erővel a halónak ütközik. Hogy kiderüljön, valós-e a halo eddig nem emlegetett veszélye, az FIA biztonsági okokból autókra szerelt nagysebességű kamerájának felvételeit fogják elemezni.
„Úgy gondolom, ez lesz az első alkalom, hogy látunk valamit a nagysebességű kameráktól, ami igazán érdekes lesz. A kamerák és gyorsulásmérők adataiból pontosan meg tudjuk állapítani, hol volt a feje. Ezt pedig össze tudjuk vetni egy ép halo pozíciójával. Ahogy a ralizásból tudjuk, ha a biztonsági struktúrák közel vannak a versenyző fejéhez, a versenyző pedig becsapódik, sokkal rosszabb a helyzet, mintha semmi nem lenne ott” – magyarázta Symonds a motorsport.com-nak.