A Honda-motor hiányosságai miatt a wokingi csapat tavaly csak a kilencedik helyet foglalta el az erősorrendben, az autóik pedig különösen az egyenesekben tűntek fájóan lassúnak még a középmezőny csapataihoz képest is. Idénre azonban a japánoknak több tekintetben sikerült felzárkózniuk a többi motorgyártó technológiai szintjéhez, a tesztek alapján pedig ez bizakodással tölti el Buttont.
„Remélem, hogy nem fogunk kilógni a sor végén, de még mindig sok munka vár ránk ahhoz, hogy azt érezhessem, ténylegesen versenyképesek vagyunk. Nem lesz kis feladat megtalálni azt a beállítást, amely a legjobban működik számunkra” - idézi a crash.net Buttont, aki tavaly rengeteget panaszkodott az ERS gyenge hatékonyságára is.
„Az időmérőkön egy-két tizedet veszítettünk emiatt, hiszen még arra az egyetlen gyorskörre sem tudtuk maximálisan kihasználni a regeneratív rendszert. Most már ez könnyen megy, tehát előrelépés történt, de még mindig többet kell tennünk ahhoz, hogy minden területen versenyképesek legyünk - beleértve az erőforrást és az autó aerodinamikáját is.”
És hogy mindezek fényében mit vár a csapattól és önmagától a brit? Úgy tűnik, a McLarennél eddig kizárólag a dobogókat emlegető Fernando Alonso fogalmazott meg célokat, hiszen Button is eltántoríthatatlan ebben a kérdésben.
„Nincsenek céljaim. Vagy hogy úgy mondjam, az egyetlen célom az, hogy mindent beleadjak és a maximumot nyújtsuk, aztán majd meglátjuk, ez milyen eredményre lesz elég. Én sosem láttam hasznát annak, hogy célokat tűzzek ki, mert az ember ilyenkor mindig magasabbra teszi a lécet annál, mint amit elérhet, utána pedig csak csalódni fog, ha többen is beférkőznek elé. Szóval nem éri meg a vesződést” - fogalmazott a mezőny legrutinosabb pilótája.