Bár a hivatalos eredménylistákon a Red Bull RB12 neve mellett a TAG Heur név szerepel motorként, ez ne tévesszen meg senkit: az óragyártó szponzor elnevezése valójában a Renault hajtásláncát takarja. Az elmúlt években is ez az erőforrás hajtotta a Renault-t, így az alakulatnak nem kellett alapvető változtatásokat végrehajtania a konstrukción – ez különösen azért is volt hasznos, mert későn dőlt el a motorszállító kiléte.
„Gondolkodtunk más erőforrásokon is, ez nem titok. Jó elképzelésünk volt arról, mihez lenne ezekhez szükség az autó tervrajzaiban, ezért több koncepció is futott párhuzamosan” – árulta el Rob Marshall, a csapat mérnökigazgatója, akit a crash.net idéz. „Természetesen sosem könnyű, ha későn dől el, melyik motor kerül az autóba, de utólag visszatekintve leegyszerűsítette a dolgunkat, hogy azt tartottuk meg, amely hasonló az addig használthoz. Szorosabb időbeosztással más motorral is boldogultunk volna, de sokkal könnyebb volt, hogy a forma és felépítés változatlan maradt.”
„Ha eltérő erőforrást helyeztünk volna be, az autó egészen más lenne felépítés szempontjából, mivel a rajtrács különböző motorjait különbözőképpen lehet beszerelni – hol vannak az akkumulátorok, mekkorák, satöbbi. A hűtés is eltérő, mindez pedig kihatással van az autó teljes konstrukciójára. Mivel az eddigit tartottuk meg, ismerjük a hőmérsékleti paramétereket, így, bár tény, hogy későn született döntés, magabiztosak vagyunk, hogy sikerül mindent megoldanunk” – magyarázta a szakember, mit befolyásolhatnak a különböző motorok.
Végül röviden kitért a Renault elkötelezettségére is – a két fél idén már kevésbé szorosan működik együtt. „Úgy gondolom, a Renault-t továbbra is érdekli, hogyan integráljuk az erőforrást és karosszériát. De alighanem meg kell látnunk, hogyan léphetünk innen tovább.”