DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Fordított rajtrácsról is tárgyalnak a csapatok

Ha a snookert továbbra is hat lyukra, a futballt pedig két kapura játsszák, akkor az F1-ben sem lenne értelme bevezetni azt a szabályt, amely szerint az időmérő 10. helyezése jelent pole-pozíciót - érvel Christian Horner.

A Stratégiai Csoport tagjai ma Genfben tárgyalnak a Formula-1 potenciális 2017-es szabályairól, amelyek között néhány forradalmi ötlet is felbukkant. Mindezek közül a legnagyobb port Bernie Ecclestone legújabb elgondolása kavarja, a FOM 85 éves elnöke ugyanis azzal szavatolni a futamok izgalmait, hogy az időmérő edzések első tíz helyezettjének sorrendjét megfordítaná a rajtrácson.

A Red Bullt vezető Christian Horner azonban óva int attól, hogy az F1 eltávolodjon alapelveitől. „Szerintem tisztelnünk kell a sport történelmét. A snookert továbbra is egy asztalon és hat lyukkal játsszák, és csak a frame-eket rövidítették le, hogy ezzel növeljék az izgalmakat. A futballt még mindig 22-en játsszák két kapura. Persze a labda kisebb változásokon esik át, és talán a kapuk mérete is módosult olykor, de az alapok megmaradtak. A versenyzésben is ugyanilyen fontos, hogy kitartsunk a legfőbb alapelvek mellett.”

 Dppi_00115009_615



„Ha jól tudom, az az ötlet is napirendre kerül, amit Bernie javasolt, miszerint megfordítaná az időmérő első tíz helyezettjének sorrendjét, és pontokat osztana az időmérőért, hogy a versenyzők továbbra is késztetést érezzenek a szombati jó eredmény elérésére. Biztos, hogy ezt is megtárgyaljuk, függetlenül attól, hogy végül megkapja-e a jóváhagyást.”

A genfi gyűlésen megvitatandó egyéb merészebb ötletek között szerepel a súlyballaszt és az „időballaszt” is - utóbbi azt jelenti, hogy az időmérő után a bajnoki helyezéseik alapján valamennyi időt adnának hozzá a versenyzők köreihez, ezzel megkavarva a rajtrácsot.

 „Talán én vagyok már egy kicsit ódivatú, de szerintem az időmérőnek az emberről és a gépről kellene szólnia, ahol az egykörös tempó dönti el, hogy ki a leggyorsabb - és jelenleg ez pontosan így is működik az F1-ben” - folytatta Horner.

 „A nagydíjnak pedig igazi presztízsértékük kell, hogy legyen, megtartva a jelenlegi hosszúságukat. Egy futam történéseit valóban érdekesebbé lehetne tenni néhány dolog megváltoztatásával, de ennek szerintem nem az a módja, hogy mesterséges módon belenyúljunk az események folyásába.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: