DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 2. szombat
F1

Mobil aszfalt várja a mezőnyt Bakuban

Kevesebb mint négy hónap, és felbőgnek a motorok Bakuban, az első azeri F1-es futam helyszínén - a városi pálya tervezője, Hermann Tilke most elárult néhány kulisszatitkot a helyszínen folyó előkészületekről.

Még javában zajlanak a munkálatok Azerbajdzsán fővárosában, Bakuban, hogy hamarosan probléma nélkül meg tudják rendezni az ország első F1-es versenyét, az Európa Nagydíjat. Már ha megrendezik, az utóbbi időben ugyanis felmerült a futam pénzügyi okok miatti törlése - aztán újfent a címlapokra került a helyszín, miután Ted Kravitz, a SkySports riportere szemügyre vette, hol fog egymással összecsapni a 22 autó júniusban.



Az utóbbi másfél évtized egyetlen F1-es pályatervezője, Hermann Tilke a Motorsport-Total.com-nak adott nyilatkozatában részletekbe menően mesélt arról, hogyan is zajlik a munka a Kaszpi-tenger partján. „Minden remekül halad, az aszfaltmunkák is a megfelelő ütemben zajlanak” - mondta a német mérnök, aki nemrég a helyszínen járt. Tapasztalatai szerint az első réteg már fel is került a pályára, ezután jön a következő, és a bokszépületek alapjai is megvannak már.

Ahogyan a Bakuban készült képek is mutatták, a pálya egy részét eredetileg macskakő borítja. Annak érdekében, hogy ne kelljen felszedni az eredeti borítást, mobil aszfaltot fognak használni a szóban forgó, 700 méter hosszúságú területen. „A burkolatra először egy réteg kavics kerül, majd két réteg aszfalt, amit egy ráccsal erősítünk meg. Nagyon különleges, hiszen sosem csináltunk még ilyet!”

A pálya egyik legérdekesebb pontja az óvárosnál elhaladó rész, ahol egy helyen 7,5 méteres lesz szélessége. „Olyan szűk, hogy még egy ilyet nem találni a Forma-1-ben” - mondta Tilke. „Egyaránt vezet felfelé, és szerpentinszerűen - nagyon izgalmasan hangzik. A bokszok és a lelátók is mind-mind mozgathatóak lesznek, ami szintén egyedülálló” - tette hozzá a német.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: