A Renault visszatérése, s a február 3-i párizsi premier kapcsán számos jeles személyiséget megszólaltatott a sajtó, többek között Flavio Briatorét is, aki csapatfőnökként egyedül tudott a franciák gyári istállójával világbajnoki címet szerezni. Az olasz sportvezető dicsősége aztán nem tartott sokáig, hiszen a szingapúri ütközésbotrány miatt 2009 őszén eltiltották őt a sportágban való szerepléstől.
Briatore, aki mindvégig tagadta a vádakat, azt állítja, hogy eltiltásának más okai voltak: „Az FIA elégedetlen volt, mivel túl nagy hatalmunk volt akkoriban. Luciano és én, akik a csapatot képviseltük, túlságosan erősek voltunk. Ennek az erőnek a segítségével a Formula-1 olyan maradhatott volna, mint régen volt” – mondta Briatore, azt állítva tehát, hogy félre kellett őt állítani, nehogy meggátolja az F1 tervezett változásait.
Most pedig már nem is vágyik vissza, ahogy azt ismételten hangsúlyozta: „Az eltiltásom már nem él, ha szeretnék visszatérni a Formula-1-be, már holnap reggel megtehetném. Csakhogy nem hiányzik, nekem a régi F1 hiányzik” – mondta Briatore, kifejtve lesújtó véleményét a sportág jelenlegi állapotáról: „PlayStation a mérnökök számára, miközben megfeledkeznek a rajongókról, megfeledkeznek a show-ról.”
„Ez egy gyakorlat a mérnököknek, és már nem szexi, odalett a ragyogás. Senkit nem érdekel, ahogy a mérnökök egy csodálatos kuplungról beszélnek a tévében. Az embereket a pilóták, a sztárok érdeklik, csakhogy manapság bankok támogatására van szükség ahhoz, hogy gyors legyél, miközben árgus szemmel figyelnek mindent. Ha megérinted a fehér vonalat, büntetést kapsz. Ha nem megfelelő az erőforrásod, büntetést kapsz. Erről szól az egész.”