A Honda 2008-ban szerepelt a Formula-1-ben saját csapattal és egyben motorszállítóként is utoljára, mielőtt 2015-ben visszatért a McLaren oldalán. A szezon a nagy remények ellenére csúnya kudarccal végződött, aminek okai a vezetőség szerint épp a hosszú szünetben keresendők.
„Ez az idény valóban kemény volt, és nem sikerült megfelelnünk azoknak az elvárásoknak, melyeket a rajongók, a McLaren és a támogatásukról biztosítók helyeztek ránk” – mondta a Nikkei Asian Review lapnak az a Yasuhisa Arai, aki még a szezon második felében is dobogót ígért 2015 végéig. „Sok oka van ennek, de úgy gondolom, az eredmények mindent elmondanak.”
„A szezon kezdetén megéreztük a hétéves távolmaradásunk hatásait. Számítottunk technológiai bonyodalmakra, és habár felismertük őket, nem sikerült rámutatnunk az okokra, lépéseket tennünk a megoldásukra és végrehajtani a szükséges változtatásokat. Attól szenvedtünk, amire a sportolók azt mondják, ’nem voltam eléggé meccsre kész’. Úgy érkeztünk meg az első 2015-ös versenyre, az Ausztrál Nagydíjra márciusban, hogy nem sikerült úrrá lennünk a hibrid rendszerünkön. A legjobbunkat nyújtottuk, de sok műszaki probléma lépett fel, mielőtt még ki tudtuk volna aknázni az együttes tapasztalatunk. Igazán nehéz kezdet volt” – idézte fel a japán szakember.