2014-ben V6-os, 1,6 literes hibrid hajtásláncok váltották fel az eddigi nyolchengeres, 2400 köbcentiméteres motorokat, ezzel együtt pedig a motorzaj szintje is drámaian lecsökkent. Abban az évben több megoldással is kísérleteztek (néha meghökkentő dolgokkal, a Mercedes például egy trombitaszerű szerkezettel a kipufogóra erősítve), de rendszeresítve egyik sem lett.
Talán a többség már meg is barátkozott a hanghatással, de a megoldást tovább keresték, és úgy tűnik, sikerült megtalálni: egy szabályváltozás alapján a kipufogók ezentúl egy helyett két nyílással rendelkeznek majd, ami jócskán megnöveli a motorból származó zajt, írja a motorsport.com.
„A módszer működik, és meg fogjuk látni, mennyivel hangosabbak lesznek” – mondta el Paddy Lowe, a Mercedes műszaki ügyvezetője a csapat által kiadott egy videóban. A szakember tényekre támaszkodik: „A laborban méréseket végeztünk, melyek során jelentős emelkedést tapasztaltunk. Ennek oka, hogy a turbó megkerülőszelepe zajcsökkenést okozott az elsődleges kipufogóban. Azzal, hogy eltávolítjuk onnan, a fő gázáram hangja kevésbé tompul” – magyarázta.
A videó, amelyben felbukkan a Mercedes W07 szélcsatorna-modellje is: