DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 8. vasárnap
F1

Így kell kiállni csapatod volt főnökeiért

A Manor tavaly év végén elbúcsúztatta alapító tagjait, John Booth-ot és Graeme Lowdont is, a gárda technikai igazgatója azonban megemelte előttük kalapját, és értük akar dolgozni 2016-ban.

Két és fél hónappal a melbourne-i szezonnyitó előtt még nem tudni, ki fogja irányítani a Manor csapatát, miután a gárda előző vezetői, a csapatfőnök John Booth, és sportigazgató Graeme Lowdon is távozni kényszerült a tulajdonossal történt nézeteltérések miatt. A technikai igazgató John McQuilliam azonban azt mondja, a csapat értük is fog versenyezni 2016-ban.

„Nagyon sajnáltam, hogy elmentek” - mondta a brit az Autosportnak. „Ez szinte teljesen az ő csapatuk volt, valójában ők adtak nekem munkát a Manor/Virgin projekt kezdetén. Akkor a Wirth Reserch-nél dolgoztam, és én építettem az autót. Amikor a csapatból Marussia lett, ismét szükségük volt rám. A múlt év elején, amikor a csapat a csőd széléről jött vissza, felhívtak, és azt mondták: ’John, gyere és csináld meg ezt nekünk.’”



„Adósuk vagyok nekik azért, amilyen pozícióba sikerült kerülnöm a sportágban. Fontos miattuk, hogy nagyobbak és jobbak legyünk, mint eddig, mert ők sem adták fel soha. Nagyon sok munkát fektettek abba az évek során, hogy létrehozzák ezt a csapatot, különösen az elmúlt télen, amit nem lehet eléggé megköszönni nekik.”

McQuilliam 2014 végén úgy gondolta, hogy a csapat meg vannak számlálva, de Booth és Lowdon is bízott benne, hogy sikerül a megsemmisülésből visszahozniuk a gárdát. „Először február elején mondták azt, hogy sikerülhet, és szükségük volt rám ahhoz, hogy valóban így legyen. Eleinte úgy gondoltam, hogy lehetetlen, de nem adtam fel könnyen. Azt gondoltam, hogy ha karácsony előtt sikerül nyélbe ütni az üzletet, meg tudjuk tenni azokat a lépéseket, hogy készre varázsoljuk az autót.”

„De ahogyan a január is elmúlt, biztos voltam benne, hogy nem fog sikerülni. Így jött el február, amikor először kaptunk híreket, és azt mondtam magamnak: ’Néhány héttel vagyunk az általam megszabott határidő után, nézzük, hogy sikerülhet-e.’ Annak ellenére, hogy számtalan akadállyal szembesültünk Ausztráliában, melyeken nehéz volt átlendülni, pályán látni az autót Malajziában az egyik legjobb dolog volt, amit valaha tapasztaltam.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: