A japán cég így is késleltetve érkezett meg a királykategóriába: a V6-os hibrid erőforrásokra 2014-ben váltott a mezőny, ők azonban ezt a szezont fejlesztésre fordították, és csak 2015-ben csatlakoztak. Egyesek nagyon okos útnak tartották a Honda taktikáját, akik kívülállóként mérhették fel a terepet, és külső szemlélőként győződhettek meg arról, melyik megoldás kifizetődő, melyik kevésbé.
Azóta persze kiderült, hogy a Honda semmit sem profitált a halasztásból. Felmerül a kérdés: mennyire lehettek volna versenyképesebbek, ha ezt az évet is tesztelésre fordítják, és csak 2016-ban mutatkoznak be a McLaren partnereként?
„Ha még egy évet vártunk volna, talán ugyanezek a gondok léptek volna fel, ugyanilyen meghibásodásokkal találkoztunk volna” – mondta Yasuhisa Arai, a Honda motorsportfőnöke az f1i.com-nak. „Elsősorban az hátráltat minket, hogy nincs elég tapasztalatunk a pályán, így nehéz kijavítani a problémákat és megtalálni a végső megoldásokat. Azután rosszul ítélhetsz meg dolgokat, vagy hibákat követhetsz el, de a 2015-ös év folyamán sokat tanultunk. Ha egy évet várunk, ugyanez történhetett volna.”