Az autógyár első lépésben a Lotus alakulatot vásárolta fel a becslések szerint körülbelül 80 millió euróért hosszas huzavona és pletykálkodás után, az igazán nagy kiadással azonban nem ez, hanem a részvétel jár: amennyiben a Renault valóban fel akar zárkózni az élmezőnyhöz – három év alatt, mint azt már kijelölték maguknak –, komoly összeget kell a sportba ölniük. Egy korábbi beszámoló szerint annyit költhetnek el, amennyit a Mercedes, azaz 200-250 millió eurót egyetlen évben.
A cég egyik vezetője – Jerome Stoll, a Renault Sport elnöke – azonban rácáfolt ezekre a híresztelésekre.
„Egyáltalán nincs így, nem fogunk többet kiadni. Amit motorszállítóként költöttük, annak kell maradnia a plafonnak” – mondta Stoll a francia Auto Plusnak. Ez az összeg elég soványkának tűnik, tekintetbe véve, hogy a csapat eltartása mellett a Red Bullt ugyanúgy el fogják látni erőforrással, mint eddig. A korábbi évektől eltérően azonban a Renault sok plusz juttatásban is részesül majd. „Motorszállítóként semmit sem kapsz. Nincsenek szponzoraid, nincsenek partnereid. De csapatként ezekhez mind hozzáférsz. Mi pedig élni is fogunk velük.”
A Renault legutóbb csak a visszatérés tényét erősítette meg, ezért a lap igyekezett a csapatvezető személye iránt tapogatózni – a GP2-ben ténykedő Frederic Vasseur és a világbajnok Alain Prost neve felmerült. „Január elején Carlos Ghosn (elnök-vezérigazgató) mindent elárul majd” – felelt diplomatikusan Stoll.