Még alig ért véget a 2015-ös szezon, a csapatoknak máris le kell adniuk gumiválasztásukat a 2016-os Ausztrál Nagydíj hétvégéjére, amely március 18-án kezdődik. Ennek az az oka, hogy a nyitottabbá tett előírások miatt a pilóták mostantól egyénileg választhatják ki a használni kívánt keverékeket, a Pirellinek viszont a gyártás és a szállítás miatt időben tudnia kell, hogy milyen abroncsokkal készüljön az adott versenyre. Az Európán kívüli futamok esetében 14 héttel az esemény előtt le kell adniuk a választásukat a csapatoknak, ennek az ideje pedig máris eljött, ezért a nagy sietség.
A Pirelli a közepes, a lágy és a szuperlágy keverékekkel készül Melbourne-re, hiszen az új rendszer értelmében már három különböző gumitípus áll rendelkezésre minden hétvégén. Az nem változott, hogy minden pilóta továbbra is összesen 13 garnitúrát használhat egy versenyhétvége során, ezekből viszont a Pirelli csak háromnak a használatát, illetve megőrzését tette kötelezővé.
Egy szett szuperlágyat kell mindenkinek hagynia az időmérő utolsó szakaszára, tehát akik eljutnak a Q3-ig, azoknak ott ezt kell használniuk, a korábban kiesők viszont megtarthatják azt a versenyre.
Emellett a Pirelli azt is közölte, hogy a közepes és a lágy keverékből is meg kell őrizni egy-egy szettet a futamra, de közülük csak az egyiket kell kötelezően használniuk a versenyzőknek, választásuk szerint. A megmaradt 10 szett milyenségéről minden pilóta egyénileg dönthet, abban bármilyen arányban lehetnek a közepes, a lágy vagy a szuperlágy gumik - a lényeg az, hogy a futamon legalább két különféle keveréket használjanak.
Arról persze, hogy ez a bonyolultnak látszó rendszer hogyan működik a gyakorlatban, és mennyire térnek majd el a taktikák egymástól a mezőnyben, majd csak az éles bevetés során kapunk választ, amikor végre elrajtol a 2016-os Ausztrál Nagydíj.