DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 29. hétfő
F1

Ron Dennis segítette motorhoz a Red Bullt

Természetesen nem szántszándékkal: a McLaren első embere beismerte, megromlott viszonya a TAG Heuer vezetőjével, emiatt pártolt át a cég a Red Bullhoz, ahol ráadásul „motorszponzor” is lett.

A McLaren a minden elváráson aluli 2015-ös teljesítmény tetejébe számos szponzorát is elveszítette. Az egyik legfájdalmasabb az óragyártó TAG Heuer távozása, amely 30 évig támogatta a wokingi istállót. A svájci cég egyenesen a Red Bullhoz pártolt, amelynek zsíros szerződést sikerült nyélbe ütnie, legalábbis ezt bizonyítja, hogy jövő évi Renault-erőforrásuk a TAG Heuer nevét viseli majd – nagyon hasonlóan ahhoz, amikor a 80-as években a McLaren Porsche turbója viselte a TAG nevet.

„Ami a TAG Heuert illeti, a márkához nagyon hosszú időn keresztül kapcsoltak minket, és még egymás tulajdoni viszonyaiban is érdekeltek voltunk. Eleinte én irányítottam a cég eladásait és marketingjét, résztulajdonos voltam, később aztán változtak a viszonyok. Mondjuk úgy, hogy a történelmünk fonala egyre vékonyabb lett, aztán a jelenlegi vezérigazgatójuk és én alapvető ellentmondásba keveredtünk bizonyos dolgokkal kapcsolatban” – fogalmazott Ron Dennis, még azelőtt, hogy a motorral kapcsolatos megállapodásra fény derült volna.



Dennis volt az, aki közbenjárt a Hondánál, hogy ne adjon motort a Red Bullnak – végső soron mégis ő segítette hozzá a riválist a TAG Heuer-szponzorációhoz. Elmondta, hogy a McLaren és a támogató kapcsolata valójában már az év elején megpecsételődött. „Nem osztottam a nézetét a szponzoráció szélsőséges formájával kapcsolatban, mert úgy éreztem, hogy a mi brandünk számára nem helyes. Volt egy konkrét pillanat Monte-Carlóban, amit nem éreztem pozitívnak. Az a fonal itt szakadt meg.”

A McLaren Csoport vezetője még megjegyezte, egyik új szponzoruk, a Chandon pezsgő „többszörösen értékesebb a TAG Heuernél.” Nem érzi úgy, hogy vállalata rossz anyagi helyzetben lenne. „Vezérigazgatóként átlátom, honnan érkezik a bevétel, a sportszponzoráció pedig általánosságban kihívást jelent. Meglehetősen optimista vagyok a jelenlegi tárgyalásainkat illetően, de jobb megvárni a következő szezon kezdetét. Rosszul fogok aludni? Nem, pénzügyileg nagyon erősek vagyunk. A szervezet értéke jócskán egymilliárd font felett van. Minden vállalkozásunk nyereséges, és az is marad” – jelentette ki határozottan Dennis.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: