A Formula-1 számára az elmúlt időben többek közt az is a megoldandó problémák közé tartozott, hogy a pályaelhagyást nem bünteti elég szigorúan a királykategória, különösen az egyre szélesebb körben elterjedt aszfaltozott bukótereket illetően. Egy újfajta kerékvető azonban legalábbis némileg változást hozhat ezen a téren, melyet a Motorland Aragon versenypályán már kipróbáltak, s most a barcelonai 9-es kanyar kijáratán is tesztelni fognak.
Egy a szokotthoz képest kétszer olyan széles kerékvetőről van szó, mely folyamatosan süllyed a pálya szintjéhez képest: az eredeti kerékvető pereme 2,5 centiméterrel, a második külső pereme pedig már öt centiméterrel kerül alacsonyabbra, mint az aszfalt szintje. Ez azt eredményezi, hogy a kanyarok kijáratát túlságosan is kiszélesíti pilóták alól egyszer csak „eltűnik a talaj”...
A megoldásról Charlie Whiting így nyilatkozott: „Ez a megoldás a motorosok és az autósok számára is megfelelő, próbálunk ugyanis olyan pályákat alkotni, melyek mindkét szakág versenyeinek megrendezésére alkalmasak. A Motorland Aragon pályáján a MotoGP már kipróbálta ezt a kerékvetőt, s a versenyzők elégedettek is voltak vele.”
„Úgy hisszük, hogy minél jobban rámegy egy autó erre a kerékvetőre, annál kényelmetlenebbül fogja érezni magát a versenyző, szóval ennek elrettentő ereje kell, hogy legyen – legalábbis ez a terv...”