Köztudott, hogy Gene Haas alakulata a Ferrarival kötött szoros technikai partnerséget, amit az új érkezőkre vonatkozó szabályok enyhítése tett lehetővé. Az amerikaiaknak így az autó belsőségeivel jóval kevesebbet kell foglalkozniuk, mint a mezőny többi csapatának, hiszen rengeteg elemet közvetlenül Maranellóból kapnak.
Haas úgy látja, képes lesz alacsonyabb létszámmal és költségvetéssel működetni istállóját, mint a jelenlegi mezőny tagjai, akik egyébként is látszólag ok nélkül dobálják ki a pénzt az ablakon.
„Őszintén szólva úgy gondolom, hogy sok csapat rengeteg pénzt elpazarol. Túl sok embert foglalkoztatnak, eléggé elszaladt velük a ló. Mi viszont jóval mértékletesebbek próbálunk lenni” - nyilatkozta Haas. „Nem költjük csak el azért a pénzt, mert más azt mondja, hogy el kell költenünk. Valaki például azt mondta nekem, hogy legalább 250 emberrel lesz szükségem a csapat működtetéséhez. Igen? És ki szerint? - kérdem én. Mi ugyanis csak annyi embert veszünk fel, amennyi nekünk kell, és csak annyi pénzt fogunk elkölteni, amennyit kell. A pénzkidobás szóba sem jöhet.”
„A csapatok többsége mindent önmaga fejleszt ki, a felfüggesztéstől a kormányszervón át a hidraulikus motorokig az összes alkatrész a szervezeten belül építenek. Mi viszont azért vagyunk itt, hogy autókat versenyeztessünk, nem azért, mert mindenképpen magunk szeretnénk mindent felépíteni a nulláról. Mármint, bizonyos dolgokat meg kell csinálnunk, hogy megfeleljünk a szabályoknak, és ez rendben is van, de ha mindent mi akarnánk, az őrületes összegeket emésztene fel.”
Gene Haas szeretne példát mutatni a mezőny többi privát csapatának ahhoz, hogy hogyan tegyék élhetővé saját vállalkozásukat. „Ha képesek leszünk bebizonyítani, hogy elfogadható kiadásokkal is lehetséges működtetni egy Formula-1-es csapatot, abból mindenki másnak csak haszna származhat” - mondta.