DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

2017-től független motorgyártó csatlakozhat az F1-hez

Bernie Ecclestone szerint az FIA a következő héten teszi közzé a tender részleteit - az új gyártó termékei a kisebb F1-es csapatok számára jelenthetnek olcsóbb alternatívát.

Szombaton újabb pletyka ütötte fel a fejét az austini paddockban, amely az idő előrehaladtával valósággá vált: Bernie Ecclestone megerősítette, hogy a következő héten pályázatot írnak ki független motorgyártók számára, akik költséghatékony erőforrásokat tervezhetnek a kisebb gárdáknak, 2017-től. A jelenlegi V6-os erőforrásokért 15-20 millió fontot fizetnek az ügyfélcsapatok, míg a V8-as motorok ennek kevesebb, mint a felébe, 7 millió fontba kerülnek.

A brit üzletember régóta visszasírja a V8-as aggregátokat, most viszont úgy tűnik, hogy a bennfentesek a tettek mezejére léptek. „Az FIA hétfőn vagy kedden kiad egy sajtónyilatkozatot ezzel kapcsolatban, a motorok erősebbek lesznek, és többet fogyasztanak majd” - idézte Ecclestone-t az Autosport. „Úgy vélem, ez további szabálymódosításokkal jár majd, de mivel 2017-re egyébként is terveztek ilyeneket, ezért nem okoz majd nagy fennakadást.”



Amikor az újságírók felhozták Ecclestone-nak, hogy a jelenlegi motorgyártókra akar-e ezzel nyomást helyezni, a brit így reagált. „Nem igazán, mert nagyon egyszerű a helyzet. Ha nem változtatunk, több csapatot is el fogunk veszíteni. Lehet, hogy megvádolnak majd minket, de az új motorok sokkal olcsóbbak lesznek, mint a jelenlegiek.” A brit hozzátette, hogy több érdeklődő is van, közöttük a Cosworth is, és reméli, hogy a tender nyertese versenyképes termékkel fog majd előállni.

Felmerülhet a kérdés, hogy a jelenlegi gyártókat nem fogja-e zavarni az új érkező a kisebb költségek miatt, de Ecclestone kizárja ennek a lehetőségét. „Az összes pénzt, melyet kutatásra és fejlesztésre fordítottak, nem dobták ki az ablakon, hiszen az adatokat fel tudják használni az utcai autóikban is. Sokkal többet is ki tudnak hozni a helyzetből az utcai autók számára.”

Ecclestone azt sem hiszi, hogy két részre szakadna emiatt a Forma-1. „Régen turbó- és szívómotoros autók versenyeztek egymás ellen, és nem lett kétarcú az F1, hiszen választani lehetett az opciók közül. Bármi is történjék majd, úgy sejtem, lesz, aki marad az eddigi motoroknál, és lesz, aki a másikat választja majd.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: