A jelenlegi szabályok szigorúan kimondják, hogy minden autó csak egyetlen kipufogóval rendelkezhet, és annak elhelyezésére is pontos szabályok vonatkoznak az autó hátulján, hogy a csapatok ne trükközhessenek a kibocsátott gázok irányításával aerodinamikai célokat szolgálva.
Ám hallgatva a közvélemény tavaly óta áradó panaszára, miszerint a V6-os turbókorszakban a motorok halkabbá, ezáltal pedig a sport kevésbé vonzóvá vált, a szabályalkotók megoldást próbáltak találni a probléma orvoslására. Ennek érdekében arról már az idei Monacói Nagydíj alatt döntöttek a Stratégiai Csoport tagjai, hogy a hanghatás növelése érdekében jövőre két kipufogót tesznek kötelezővé az autókon.
A Motorsport Világtanács szerdán közölt szabálymódosításai között szerepel is ez a pont, azzal a kiegészítéssel, hogy opcionálisan akár három kipufogónyílást is használhatnak a csapatok. Az előírás szerint az egyik csőnek a belsőégésű motorral kell összeköttetésben állnia, a másik, választás szerint egynek vagy kettőnek pedig a turbó megkerülőszelepével.
A szabályokhoz ezúttal is mellékeltek egy részletes leírást a nyílások pontos elhelyezésével kapcsolatban, ám számítani lehet arra, hogy a három cső által nyújtott új lehetőség révén a csapatok ismét megpróbálják majd irányítani a gázok áramlását a diffúzor felé.