Az elmúlt másfél évben komolyan átalakult a Forma-1 médiajelenléte, hiszen a sportág most már hivatalos YouTube-, Twitter-, és Instagram-fiókkal is rendelkezik, holott nemrég még csak a tradicionális televízió és egy, a lehetőségeit ki nem aknázó weboldal jutott osztályrészül a rajongóknak. Mindezek ellenére még mindig van hová fejlődni, például az F1 még közelebb kerülhetne az emberekhez, és még interaktívabbá válhatna - így látja ezt a Mercedest tulajdonló Daimler vezérigazgatója, a 62 éves Dieter Zetsche is.
Szerinte a Mercedes komoly rajongótáborra tett szert az internet segítségével, a televízióval azonban más a helyzet. „A televízió, mint médium, már nem eléggé vonzó, még akkor is, ha ritkán volt ilyen sok előzés és akció a pályán. A TV már nem lehet többé egyedüli, vagy elsődleges platform.” - mondta Zetsche a Deutsche Unternehmerbörsének. A német szerint interaktívabbá kell tenni a sportágat, és fel kell, hogy ölelje a digitális média minél több szegletét - példaként az aacheni lovas show-t hozta fel.
„A díjlovaglásban a nézők összefoglalókat írhatnak az eseményekről az okostelefonjaikon, vagy a tabletjeiken keresztül, ami azért nagyszerű, mert nem csak passzív figyelők lesznek.” Zetsche szerint az F1-ben hasonló példa lehetne, ha a rajongók maguk szavaznának még egy csapat számára bokszkiállást. „Sokkal nagyobb együttműködést kellene megvalósítanunk ezekkel az új digitális platformokkal, mivel rettentően le vagyunk maradva” - tette hozzá.