A szezont megelőzően sok szó esett a Honda motorjának különleges elrendezéséről: mivel a McLaren MP4-30 hátulja kifejezetten keskeny, a csapattal együttműködve erőforrást is kompaktra tervezték, hogy elférjen a rendelkezésére álló helyen. Azóta a műszaki részletekre irányuló kérdések háttérbe kerültek a japán márka és a csapat szenvedése miatt. Most ismét szóba jött, hogy a sikertelenség hatására az erőforrás elrendezésén változtatnak.
„Az idei és következő év tekintetében már belekezdtünk egy tervbe arról, hogyan javítsunk az erőforráson a jelenlegi elrendezést alapul véve” – mondta az F1i.com-nak a Formula-1-es projekt vezetője, Yasuhisa Arai, cáfolva a motor újratervezését illető találgatást. „A végső tervünk a télen érkezhet meg, de már rajta vagyunk.”
„Az alapokat meg fogjuk tartani, hiszen ezzel az elrendezéssel indultunk a nulláról, amióta a McLarennel vagyunk. Úgy vélem, van benne lehetőség, ezért ragaszkodunk hozzá. Biztosak vagyunk, hogy több potenciált tudunk felszabadítani” – magyarázta Arai, aki azt is hozzátette, a motorfejlesztésre felhasználható hátramaradt zsetonokat be fogják vetni az utolsó versenyek valamelyikén. „Nincs fix terv arról, hogy mikor, de tervezzük, hogy felhasználjuk őket” – mondta.