A Stratégiai Munkacsoport nemrégiben felvetette, hogy a jövőben megszüntetnék a szélcsatornákat, ám ez meglehetősen nagy vihart kavart a paddockban. Paddy Lowe ennek ellenére úgy gondolja, van jövője az ötletnek, azonban nem egyik pillanatról a másikra jön el a váltás ideje. „Azt hiszem, eljön majd az a nap, amikor nem fogjuk többé használni a szélcsatornát, mert az új technológia egyre jobbá válik, de azt hiszem, ez még messze van – sok-sok év kell ehhez” – mondta Lowe.
A Mercedes szakembere hozzátette, fontos tényezőket kell figyelembe venniük, amikor döntést hoznak ebben a kérdésben: „Azt hiszem, biztonsági szempontból nyomós oka van a használatának. Láthattuk már máshol, hogy nagy sebességnél az autók instabillá válnak. Meg kell bizonyosodnunk arról, hogy a versenygépek megfelelőek ebből a szempontból – jelenleg a szélcsatorna az egyetlen eszközünk erre.”
A szélcsatorna betiltásának egyértelmű célja a költségek csökkentése, azonban Christian Horner szerint is várni kell még erre – habár ő egyértelműen támogatja az ötletet. „Azt hiszem, végső soron mindkét eszköz szimulációra szolgál, és a szélcsatorna működtetése nagyon drága a CFD-hez (számítógépes folyadékdinamikához) képest. Egy napon utóbbi elég erőssé válik ahhoz, hogy helyettesítse az előbbit. Kérdés, hogy mikor?”