Bár ötletekből nincs hiány, a csapatoknak és az FIA-nak sohasem sikerült még olyan költségcsökkentési megoldással előállniuk, amivel mindenki egyetért, ami alól senki nem próbál kibúvót találni, és ami ténylegesen visszaszorítja a résztvevők kiadásait, ezzel élhetőbbé téve a Formula-1 közegét.
A csapatok közötti jelenlegi megállapodás minimálisra korlátozza a tesztnapok éves számát, emellett pedig a gyárban a szélcsatorna és a CFD számítógépes technológia használatára is megkötéseket ír elő. Mindez pedig még tovább szigorodhat, hiszen a Stratégiai Csoport előirányozta, hogy 2017-től teljesen szabaduljanak meg a szélcsatornától az istállók. Persze ez is többekben ellenérzéseket váltott ki, és a már 35 éve a McLaren élén álló Ron Dennis is úgy véli, hogy a sportnak az ellenkező irányba kellene haladnia.
„Személy szerint a legjobban az frusztrál a szabályokkal kapcsolatban, hogy minden, amit a költségek csökkentése miatt hoztak meg, valójában csak növeli a kiadásokat” - állapította meg a Motorsportnak adott nyilatkozatában. „Ennek elsősorban az az oka, hogy az elemek tartósságát immár csak a próbapadon és különféle tesztcellákban való végeláthatatlan elemzésekkel lehet szavatolni.”
„Én szeretek tesztekre járni. Szeretnék szabadságot a szélcsatorna használatában, és szeretnék szabad CFD-használatot is, mert ha nem vagyunk elég versenyképesek, ezek által legalább lehetőségünk van fejleszteni és megtalálni a kiutat. Pillanatnyilag azonban a szabályok rendkívül szigorúak ezen a téren.”
A 2016-os előszezonban már csak két négynapos tesztet rendeznek, és várhatóan az idény során sem lesz kettőnél több futamutáni gyakorlás, bár a Pirelli által kért extra gumitesztek révén ez még módosulhat.