Bianchi végzetes, a 2014-es Japán Nagydíjon történt balesetét az okozta, hogy megcsúszott egy vízátfolyáson, majd az Adrian Sutil autóját mentő gépnek ütközött. Ezt követően az FIA nemcsak a mentés körüli, illetve sárga zászlós procedúrát illetően írt elő változtatásokat, hanem arra is felszólította a versenyek szervezőit, a pályákon fokozottan ügyeljenek a vízelvezetésre, és a csatornarendszert a lehető leghatékonyabban oldják meg.
Suzukában történtek változtatások erre vonatkozóan, ennek ellenére a versenyzők a pénteki napot követően nem éreztek javulást, a megkérdezett pilóták közül mindenki úgy nyilatkozott, hogy a probléma ugyanúgy fennáll, mint a tavalyi évben. „A ma reggeli felvezető körömön ugyanolyan patakokkal találkoztam, mint 2014-ben – ahogy emlékszem. Nincs nagy különbség” – nyilatkozta Daniel Ricciardo, a Red Bull versenyzője.
Felipe Massa hasonlóképp vélekedik: „Nincs változás. Ha esik az eső, és sok víz van a pályán, akkor ez okozza a legnagyobb problémát itt” – utalt a brazil a vízátfolyásokra. „Sok emelkedő és lejtő van, így nem könnyű eltüntetni őket. A televízión keresztül is látszik, hogy mennyi van belőlük. Amikor én kezdtem [versenyezni], ez már akkor is gond volt ezen a helyszínen – nem látok semmi javulást.”