A világ második legnagyobb autógyártóját, a Volkswagent alapjaiban rengette meg a néhány nappal ezelőtt kirobbant botrány: mint az Egyesült Államokban kiderült, a németek szándékosan manipulálták a dízelautóik károsanyag-kibocsátási mutatóit, amit később be is ismertek.
A botrány mindössze néhány nappal azt követően robbant ki, hogy a szingapúri F1-es hétvégén ismét, minden korábbinál határozottabban merült fel a pletyka, miszerint a konszern beszáll a királykategóriába – méghozzá az Audi nevével, 2018-tól, a Red Bull oldalán, illetve azt felvásárolva.
Erről már korábban is lehetett hallani, ám e pletyka minden alkalommal tévesnek bizonyult. Amitől a mostani helyzet másnak tűnt, az Martin Winterkorn személye volt, aki az előző vezérigazgatónál, Ferdinand Piechnél sokkal inkább támogatta a beszállást. Csakhogy Winterkorn a botrány miatt lemondott, annak ellenére, hogy állítása szerint nem tudott a csalásról, ám úgy érezte, hogy a történtek után a cégnek tiszta lapra van szüksége.
Így könnyen lehet, hogy a botrány miatt ismét elfelejthetjük, hogy a Volkswagen beszáll a Formula-1-be – még ha erre lett volna is valós esély korábban. Ráadásul a történtek iszonyatos költségeket is rónak a cégre, hiszen a hírek szerint közel ötmilliárd fontot különítettek el a következmények fedezésére, a tőzsdén pedig ezen összeg többszörösével csökken a cég értéke...