Vettel az utóbbi 4 futamból kettőt megnyert, egyszer volt második, és Spában defekt miatt esett ki a 3. helyről. Ez mind szép, mondhatnánk, de többnyire még ezzel együtt sem volt semmi esélye a Mercedesek, főképp Hamilton ellen.
Egészen a Szingapúri Nagydíjig. Ami azután a kisebb fajta botrány után következett, hogy Monzában kiderült, a Mercedes kisebb guminyomást használt a megengedettnél. A szingapúri formahanyatlás egyrészt rögvest felveti a kérdést, hogy a német csapat tán korábbi sikereit is efféle ügyeskedéssel érte-e el; illetve, tényszerűen bebizonyosodott, hogy a változtatások (keményebb gumi) már-már versenyképtelenné tette az Ezüstnyilakat. Hamilton már pénteken megmondta, hogy lassúság oka a gumi, aztán hogy a futamból ki is esett, már más tészta – az arra világít rá, hogy még a legtökéletesebben muzsikáló autókkal is történik egyszer-egyszer valami gikszer. Csak most nagyon összejöttek ezek a dolgok: Rosberg Monzában hullott el, most Lewis esett ki, plusz ott van a gumi-mizéria.
Közben pedig a Ferrari teljesen csúcsformába lendült, és a nyáron reaktivált Adrian Newey-nak köszönhetően még az egyetlen tokent fel nem használt, Renault-motoros Red Bull is megtáltosodott.
Mindezek alaposan átrendezték a terepviszonyokat így, a bajnokság véghajrájára. Hátra van még 6 verseny, ahol a győzelmekért 150 pontot lehet bezsebelni, a többi értékes helyezésről nem beszélve. Suzuka bizonyos értelemben döntő lehet: ha visszaáll az erősorrend, ami jellemző 2014 eleje óta, akkor bele kell nyugodniuk az ellenfeleknek is, hogy a Szingapúr csak egy botlás volt a Mercedes esetében. Ám ha Hamiltonék továbbra ekkora hátránnyal végeznek az edzéseken, akár a Ferrari, akár a Red Bull mögött, akkor sok izgalom vár még ránk, és esetleg egy olyan finálé, amit sokáig emlegetünk majd!