Egyes sajtóhírek már kész tényként számolnak be arról, hogy a Renault bevásárolja magát a Lotusba, amely már 2016-ban a franciák gyári csapatává válik. Akár az istálló részvétele is múlhat azon, milyen hamar születik döntés: egyes vélemények szerint akár elképzelhető, hogy a Lotus kihagyja a következő hétvégi szingapúri versenyt, ha a Renault nem tesz bejelentést, és jövőjük továbbra is bizonytalan marad.
Bár a korábbi tesztpilótával, Charles Pickel való jogi vita – amely során Belgiumban lefoglalták a csapat autóit – már lezárult, kifizetetlen számlák formájában az alakulatra továbbra is számos irányból nehezedik nyomás. A pilótapáros felett szintén sötét felhők gyülekeznek. Bár a Lotus előszeretettel hangoztatja, két szerződéssel rendelkező versenyzőjük van, Pastor Maldonado szponzora, a PDVSA a hírek szerint addig nem fizeti ki a 2016-os pénzeket, míg az istálló sorsa nem tisztázódott – nagy a valószínűsége, hogy a venezuelai nem maradhat az alakulatnál, ha azt átveszi a Renault.
Romain Grosjean korábban kiemelte, szívesen csatlakozna ismét a francia autógyárhoz, ha az visszatér, a La Gazzetta dello Sport szerint azonban lassan ő is elveszíti türelmét, és inkább biztos helyet keres magának: az olasz lap azt állítja, ő lehet Esteban Gutierrez csapattársa 2016-ban a Haasnál, akik nem akarnak újonc versenyzővel dolgozni.
„Ott leszünk Szingapúrban, versenyezni fogunk, remélhetőleg jobb eredménnyel, mint Monzában” – hangsúlyozta Federico Gastaldi csapatfőnök-helyettes. Jövőjüket illetően hozzátette: jelenleg a Renault utolsó szavára várnak. „Párbeszédet folytatunk velük, és a végső jóváhagyást várjuk. Nem helyezhetünk nyomást egy olyan cégre, amilyen a Renault, de már dolgoztunk együtt, ismerjük egymást. Valami egészen biztos: szeretnénk újra együttműködni velük, olyan hamar, amennyire csak lehet. Hogy el tudjuk kezdeni a jövő évi autó fejlesztését.”