Bár a Brit Nagydíjon végre Fernando Alonso is feliratkozott a pontszerzők közé, egyelőre úgy tűnik, hogy a konstruktőri 9. pozíció jut osztályrészül év végén a sportág második legsikeresebb alakulatának – a McLaren 1980 óta nem futott ilyen rosszul, akkor John Watson és Alain Prost 11 egységet kapart össze, és Teddy Mayer alakulata éppen ugyanúgy a 9. helyen zárt. Ha viszont a McLaren-Honda örökségét nézzük, ahol 44 futamgyőzelem és 4 világbajnoki cím a mérleg öt év alatt, még siralmasabb a kép az idei újraegyesüléssel összehasonlítva.
Yasuhisa Arai, a Honda motorsport első embere a sikertelenség ellenére továbbra is kitart a korábban kitűzött célok mellett, még ebben a nehéz időszakban is. „Mindig érzem a nyomást, hiszen a McLaren-Honda igazi legenda a rajongók szemében. Nagyszerű eredményeket értünk el korábban, és ezt most is számon kérik rajtunk, de a helyzet továbbra is nyugodt a Hondánál és a McLarennél is” – idézte Arait az Autosport, és amikor arról kérdezték, hogy elkötelezett a projekt iránt, igennel válaszolt. „Én magam akarok kezeskedni iránta, hiszen megígértük, hogy hosszú távú programról van szó.”
A japán hozzátette, hogy a gyártó még nem döntött arról, mikor használják el a motorfejlesztéshez szükséges maradék hét zsetonjukat – Arai szerint nagyobb hangsúlyt szeretnének fektetni a teljesítmény javítására. „Még nem döntöttünk arról, mikor használjuk el a zsetonokat. Sok új elemet fogunk használni a teljesítményünk növelése érdekében, a zsetonokat pedig a megbízhatóság javítására használjuk majd. Mostantól jobban szeretnénk a teljesítményre koncentrálni – a megbízhatóságra mindig odafigyelünk, de ezentúl a teljesítmény lesz elsődleges. A szezon második részében előre szeretnénk lépni, és meg akarjuk előzni az előttünk lévőket.”