Az már nem meglepetés, hogy mindenki lassúnak titulálja a mai F1-es autókat, viszont Kimi Raikkönen és Niki Lauda nemrég a veszélyt hiányolta a sportágból, mondván, sokkal több rajongót lehetne bevonzani, ha kockázatosabb lenne az autósport királykategóriája. Max Verstappen – aki az idény eddigi legnagyobb balesetében tevékeny szerepet játszott – viszont úgy véli, hogy nem a veszély hiánya miatt lett kevésbé látványos a Forma-1.

„Ha minden versenyen olyan baleseteket szenvedsz, mint én Monacóban, az nem túl jó. A pályák biztonságosabbak, ezért nem hal meg senki manapság” – idézte a hollandot a Motorsport.com. Az „F1-es autókat túl könnyű vezetni”-című diskurzus különösen a 17 éves tehetség bemutatkozása után lett slágertéma, de ő maga úgy gondolja, hogy az F1 még mindig kemény terep – noha szívesen látna egy kis extra tempót autójában. „Még mindig kihívás elé állít az autók vezetése, egyedül több leszorítóerőre lenne szükség, valamint jó lenne a motor hangján is csavarni egy keveset! Ha a Forma-Renault 3.5-hez vagy a GP2-höz hasonlítjuk, akkor a leszorítóerő növelése kulcsfontosságú lenne, különösen a verseny alatt.”
Verstappen szavait Jenson Button is megerősítette – aki nemrég még arról nyilatkozott, hogy még mindig lázba hozza a Forma-1 –, mondván, hogy az autó teljesítményén kellene változtatni. „Nem használnám a veszélyes szót, mivel szerintem ez a megfelelő irány, amerre haladni kell. De úgy gondolom, ha az autók gyorsabbá válnának a kanyarokban, ez lenne az, amire ők is gondolnak” – utalt Button Raikkönen és Lauda szavaira. „Nincs szükség arra, hogy a pályákat kevésbé biztonságossá tegyük, de az autók sebességének növelése – amíg nem árt az F1-nek – jó ötlet lenne. A mechanikus tapadás nagyon fontos a leszorítóerő révén, de ezen úgy kellene módosítani, hogy ne befolyásolja a felkavarodott levegőt az autók mögött, ami megnehezítené az előzést.”