Noha nem volt túl sikeres a mindenkori Magyar Nagydíjakon (egyetlen dobogós helyezése egy 3. hely 1996-ból a Benettonnal), Jean Alesi nagyon szeret visszajárni hazánkba. A francia ex-F1-es pilóta visszavonulása után sem intett búcsút a versenypályáknak, manapság szakkommentátorként tevékenykedik a francia televíziónál, de a World Series by Renault magyarországi hétvégéjére egészen más minőségben érkezett.
Fia, a 15 éves Giuliano Alesi ugyanis az egyik betétsorozat, a francia F4 egyik pilótája, aki dupla győzelemmel nyitott tavasszal, a hungaroringi három verseny viszont nem igazán jött össze neki. Sokak meglepetésére az apuka egyetlen alkalommal sem jelent meg a rajtrácson, hanem az ezüst lakóbusz hűvösében tekintette meg a futamokat. „Nem akarok a fiamra plusz nyomást helyezni azzal, hogy ott vagyok, de nekem is elég nehéz néznem őt versenyzés közben” – mondta Jean Alesi a Formula.hu-nak. „Egyébként nagyon versenyképes sorozatról van szó, úgy vélem, hogy ez remek iskola a feltörekvő fiatal tehetségeknek.”
A szicíliai természetesen nem hagyhatta ki nyilatkozatából Magyarországot sem. „Először 1989-ben voltam itt, és azóta majdnem minden évben visszatértem – kézzelfogható az ország fejlődése, hiszen amikor idejöttem, az emberek szinte azt sem tudták, mi az a motorsport. Nagyszerű ötlet volt ide hozni a Forma-1-et, és szerencsére a kormány is elkezdte támogatni azt. Az emberek itt mindig barátságosak voltak velünk, és ahogy látom, Budapest nagyon sokat változott az elmúlt évek során.”
Amikor a legszebb hungaroringi emlékéről kérdeztük, nem egy konkrét versenyt hozott fel a múltból. „Az első futamom itt természetesen különleges volt, de mégis azt szerettem a legjobban, amikor az időmérő után el tudtunk menni a belvárosba kikapcsolódni. Akkoriban privátabb volt az egész, mert sokan nem rendelkeztek elég információval a Forma-1-ről. De évről-évre változott a helyzet, és egyre magasabb szintre került minden, a pályán is – a létesítmények, a vonalvezetés is megváltozott, ami úgy vélem, teljesen alkalmas a modern versenyautók fogadására.”
Alesi utoljáta 2010-ben versenyzett itt a Le Mans Series 1000 km-es hungaroringi erőpróbáján egy Ferrarival, az AF Corse csapat színeiben (Giancarlo Fisichellával és Toni Vilanderrel az oldalán 13. helyen végzett), és természetesen tudja, hogy a magyar F1-es köznyelv róla nevezte el a 11-es kanyart, még ha nem is a legszebb momentuma után (1995-ben ott törte össze Ferrariját). „Nagyon büszke vagyok rá, hiszen jó érzés olyan pályára érkezni, ahol valamilyen formában fennmaradt a neved” – tette hozzá mosolyogva a mai napig népszerű francia.