Az olasz Omnicorse értesülései szerint a Forma-1 irányító testülete új szintre emelné a biztonságot, méghozzá élőben lekért adatokkal a versenyző fizikai állapotát illetően. A múlt hétvégi Indy 500-on két versenyző autójában is láthattuk hasonlót élőképen, az FIA a szív, a légzés és a testhőmérséklet adatairól szeretne többet megtudni verseny közben.
Az „emberi telemetriának” nevezett újítás legfőbb célja az lenne, hogy valós idejű információk jelenjenek meg balesetek esetén, ahol kulcsfontosságú megvizsgálni, mi is történik olyankor egy pilóta szervezetében. Sajnos a közelmúltból is lehet példákat felhozni olyan esetekre, ahol bizony szükség lett volna ilyen rendszerre: Jules Bianchi suzukai balesetének okai ugyan ismertek, Fernando Alonso viszont máig rejtélyes módon vágta oda autóját a falnak a barcelonai 3-as kanyarban a februári teszt során, melyet követően három napig kórházi kezelés alatt állt, és ki kellett hagynia az évad első versenyét is.
„A telemetrián keresztül mindent ellenőrizni tudtunk, az állapota kielégítő volt, és azt is láttuk, hogyan veszítette el uralmát az autója felett” – mondta a McLaren ügyvezető igazgatója az Express című lapnak. „A balesetet követő három hétben aprólékos vizsgálatot végeztünk az FIA-val karöltve: darabokra szedtük az autót, átfésültük az adatokat, és hozzáférhetővé tettük őket. Az velük megosztott dokumentumok alapján azonban nem találtunk semmit. Szegény Fernando olyan volt, mint egy tűpárna, annyi teszten és vizsgálaton kellett részt vennie. Az az igazság, hogy egyikünk sem tudja, hogy mi történt” – tette hozzá a szakember.