Pénteken Monacóban Ecclestone találkozott az Olasz Motorsport Szövetség elnökével, Angelo Sticchi Damianival, hogy megvitassák a monzai pálya jövőjét, amelynek a következő évben lejár a szerződése az F1-gyel. A FOM elnöke a korábbinál magasabb összeget követel a versenyrendezésért, aminek egy részét a pálya létesítményeinek és környékének felújítására kellene szánni, ám mivel Monza nem tudja előteremteni a pénzt, a megbeszélés eredménytelenül zárult.
Amikor a motorsport.com azt kérdezte Damianitól, hogy piros vagy zöld jelzést kapott-e Monza Ecclestone-tól, a következőképpen felelt: „Jelenleg egyáltalán nincs fény. Ha sikerülne összeszednünk a pénzt, akkor az idő nem jelent gondot. De jobb lenne találni valamilyen megoldást.”
Hasonlóan kilátástalanul látja a helyzetet a Milanói Autóklub elnöke, Ivan Capelli is, arra azonban még nem akar gondolni, hogy az Olasz Nagydíj más helyszínre kerüljön, amire Mugello pályázna a legnagyobb eséllyel. Reméli, hogy az olasz kormány közbelép, és segítségükkel hozzájuthatnának ahhoz a nagyjából 10 millió euróhoz, amire még szükségük lenne.
A helyzet egy korábbi F1-es versenyző, Nico Heidfeld figyelmét is felkeltette, aki az Olasz Nagydíj elvesztésének lehetőségét a Német Nagydíj kálváriájához hasonlította.
„Németországnak komoly történelme van az autósportban, ezért kiábrándító, hogy nincs nagydíjunk. Biztos vagyok benne, hogy a dolgokat kívülről szemlélő rajongók nagyon különösnek találják ezt” - mutatott rá a Formula-1-ben 2000 és 2011 között versenyző pilóta. „Ha nem lenne több Olasz Nagydíj, az még furcsábbnak hatna a pálya hagyományai miatt. Persze meg kell értenünk, hogy az F1 egyrészt üzlet is, de korábbi versenyzőként és egyben rajongóként mégsem látom ennek semmi értelmét. Helyesebben kellene mérlegelni az üzleti oldalt és a sport örökségét.”