Az alábbi diagramon, melyet az FIA, illetve az MTVA által szolgáltatott adatok alapján készítettünk, a Formula-1 népszerűségét tekinthetjük át a különböző országok televíziónézőinek körében. A téma „aktualitását” az adja, hogy a sportág nézettsége világszerte jelentősen csökken, hat év alatt, 2008 és 2014 közt nézőinek közel egyharmadát elveszítette: 600 millióról 425 millióra csökkent ez a mutató.
Magyarország esetében nem lehet panasza senkinek, hiszen a Nielsen Közönségmérés alapján a televíziónézők 54,2 százalékát érte el a futamok élő közvetítése 2014-ben, aminél erősebb értéket a fő rajongói bázist jelentő országok közül csak Spanyolország tudott elérni 64,2 százalékkal, míg Olaszország esetén a nézettségi arány szinte megegyezik a magyarral: 54,4 százalék.
Figyelemreméltó, hogy bár a televíziónézők száma az Egyesült Államokban több mint harmincszorosa, Kínában pedig több mint ötvenszerese a magyarországinak, az F1 által elért nézők száma csak körülbelül két és félszer annyi mindkét ország esetében. A francia értéket szükséges még némiképp magyaráznunk: az országban a Formula-1 csak fizetős csatornán érhető el, ez magyarázza, hogy mindössze nyolcmillióan néztek tavaly televízióban a királykategória versenyeit.