Kimi Raikkönen a május 1-jei Nagy Futam egyik főszereplőjeként kétszer is nekiveselkedett a budapesti utaknak, mielőtt azonban autóba ült, az Intercontinental hotelben vett részt egy sajtótájékoztatón, amelyre a Kaspersky Lab hívta meg. Az orosz központú vállalat szakterülete az informatikai biztonság, így elkerülhetetlenül szóba került, mire használja a 2007-es világbajnok a számítógépet.
„Én személy szerint elsősorban csak sporthíreket böngészek a neten, például motokrosszt. Próbálok minél kevesebbet jelen lenni a közösségi oldalakon, nem vagyok fent Facebookon, Twitteren” – mondta Raikkönen az egybegyűlt újságíróknak. Hozzátette, a mai Formula-1-nek már minden egyes momentuma elképzelhetetlen az internet nélkül. „Ahogy a Formula-1 is sokat változott az elmúlt 15 évben, úgy a versenyek során is sok folyamatot már kizárólag online végzünk, így tudom, hogy a Kaspersky Labbel kötött partnerségünk nagyon fontos számunkra.”
A Kaspersky Lab mintegy 200 országban érdekelt, 270 ezer cégből álló ügyfélbázissal, világszerte 400 millió ember számítógépét védik a vállalat termékei. A cég logói a Ferrari orrkúpján és a csapattagok öltözetén, valamint a versenyzők overallján jelennek meg – és nem utolsósorban nekik köszönhető, hogy Kimi Raikkönen pénteken a magyar közönség előtt parádézott.
„Budapest a harmadik nagyváros Moszkva és Jeruzsálem után, ahol a Kaspersky Lab segített a rajongókhoz közelebb juttatni a Scuderia Ferrari nyújtotta élményt, városi rendezvények formájában. Boldogok vagyunk, hogy bemutathatjuk a csapatot a magyar motorsport szerelmeseinek” – mondta Alexander Moiseev, a Kaspersky Lab Europe ügyvezető igazgatója. „A Kaspersky Lab már évek óta partnere a Ferrarinak, amelynek keretében IT biztonsági megoldásokkal támogatjuk a csapatot a Formula-1-es futamokon. Az együttműködésünk pedig folyamatosan fejlődik és bővül.”