Míg Will Stevenst az egész szezonra szerződtette a tavaly Marussiaként futó istálló, Roberto Merhi a megállapodás szerint az első néhány versenyre kapott lehetőséget. Eddig főnökei elégedettnek tűnnek vele, egészen biztosra vehető, hogy a soron következő Spanyol Nagydíjon is ő ül majd a csapat második autójában. Merhi még az F1-es lehetőség előtt írt alá a Formula Renault 3.5 kategória Pons csapatával, és bár a hangsúlyt az autósport legmagasabb kategóriájára helyezi, őket sem akarja cserben hagyni. A szezon most hétvégén, a Motorland Aragon versenypályán kezdődik.
Merhi az EFE hírügynökségnek hasonlította össze a két sorozatot, és néha meglepően negatívan nyilatkozott a királykategóriaként emlegetett Formula-1-ről. A 24 éves spanyol állítása szerint „fokozatosan fejlődik”, és reménykedik benne, hogy a Manor „jó autót ad olyan hamar, amennyire csak lehetséges”, a Stevenshez viszonyított lemaradást azonban azzal indokolja, hogy nehezen tud megbirkózni az autója és többi csapat közötti „óriási” szakadékkal.
„Szinte igazságtalannak tűnik, hogy ennyire különböző autók versenyezhetnek egymás ellen” – mondta Merhi, aki szerint egy Formula Renault-verseny „sokkal inkább sprint”, míg a Formula-1 a gumispórolásról szól. A spanyol úgy gondolja, a WSR futamait sokkal jobban fogja élvezni – „mert az F1-es autómban mindig csak a kék zászlókat figyelem”.
A Formula-1 és WSR versenynaptárai több ponton fedik egymást, az első alkalommal már májusban, a monte-carlói versenyhétvégén, ahol a Formula Renault a Monacói Nagydíj egyik betétfutama lesz. Kérdés, hogyan oldja meg ezt a problémát Merhi.