Jenson Button utolsó bokszkiállásánál a szerelők jelentős mértékben állítottak az MP4-30 első szárnyán, az alkatrész pedig az eddigieknél sokkal hatékonyabban teljesített. Hatását Button azonban nem élvezhette sokáig, rövidesen a 41. körben motorhiba miatt fel kellett adnia a maláj versenyt. Az első szárny a Red Bulltól érkező aerodinamikai mérnök, Peter Prodromou munkája, amelyet a tesztek problémái miatt nem sikerült elegendő mértékben kipróbálni.
„Nagyon hasznos volt, hogy megoldást találtunk az első szárny dőlésszögét illetően, mert szokatlan, hogy a McLaren ennyire sok első szárnyat használ. Az utolsó etapban végre megoldódott, boldogok vagyunk, hogy ezt megtanultuk” – idézi a motorsport.com Buttont.
Button autója begyorsult, így sikerült utolérnie az előtte haladó ellenfeleket. „Igazán szórakoztató volt, amikor elkezdtem közeledni az előttem levő csoporthoz. Látni lehetett, hol vannak az erősségeink és gyengeségeink. A Force Indiához képest egészen jól kivehetőek, de a Sauberrel és még a gyorsabb autók némelyikével, mint a Lotusszal is össze tudtuk hasonlítani magunkat, ami érdekes volt. Hasznos nap, kár, hogy mindketten idő előtt fejeztük be” – zárt a 2009-es világbajnok.
Az előrelépés segítheti a McLarent, hogy a Kínai Nagydíjon végre első pontjait szerezze meg. Jelenleg egységek nélkül állnak a bajnokság végén, rajtuk kívül a Lotus és Manor nem tudott még beférni a legjobb tíz közé.
#
Egyedi külsővel és ajándékokkal is elérhető mostantól a Száguldás és Cirkusz 2014-2015. Az évösszefoglaló-beharangozó könyvet megvásárlóknak Monster Energy csomagot küldünk és egy nyereményjátékban is részt vesznek. További részletek.